🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فریاد رس

(ثبت: 210897) خرداد 29, 1398 

امروزه رسم ايران ، محتاج پند كس نيست
رسمش به رسم كبر است،بر پند دسترس نيست
پند و نصيحت امروز، بر ضد رأي خلق است
اين خلق مست مغرور، رأيش بجر هوس نيست
اي واي از اين زمانه ، ايران چرا چنين شد
رأي همه صحيح است ،اما عمل به كس نيست
ايران به رسم اسلام ، بر پايگاه عدل است
اسلام و عدل اسلام ، از خلق بلهوس نيست
اندر فضاي اسلام ، شهباز را پري نيست
پرواز در فضايش ، پرواز هر مگس نيست
ايران چو حِله اي4 شد ، اسلاميان كجاينـد
اسلام اگر عمل شد،ايران كه خاك بنس5نيست
اسلام عجب رسومي است ، بهتر از آن نباشد
اما رسوم اسلام ، آلوده بر هوس نيست
اسلاميان دقيقنـد ، بر امر و نهي اسلام
اسلام و حكم اسلام ،اسباب دست كس نيست
دين مبين اسلام ، روزي رسـد به فرياد
روز جزا كه جز دين ، فرياد رس به كس نيست
اسلاميان عزيزنـد ، با معنـي و شريفنـد
معناي هر شرافت ، با خلق بُلهوس نيست
اسلام و رأي اسلام ، بر پايگاه عدل است
آن رأي وعدل حق است،از جنبه ي هوس نيست
اندر مدار اسلام ، كار بشر صحيح است
بيرون ازاين مدار است،كاري بجز هوس نيست
در اين حدود اسلام ، هر فرد را گليم است
بيرون زِ حدِ اسلام ، حدِ گليم كس نيست
صحبت حسن چه كردي، اسلام دين پاك است
هركس كه معتقد شد،ديگر كه آن نجس نيست
***
4- گروهي از مردم- جاي اجتماع 5-گريختن از شر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا