🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فکر بلند

(ثبت: 212332) مرداد 2, 1398 

بلبل به باغ شاخه گلي ، آشيـان كند
جغدي به هر خرابه ، تواند مكان كند
هرآدمي به قدرت فكرش سخن بگفت
فكر بلند ، هر سخني امتحان كند
فكر بلنـد ، معرفت از حق بيـان كند
اسرار معرفـت ، همـه وِرد زبان كند
فكركوته ، چويك جغد ديگري است
كي ميتوان كه معرفت ازحق بيان كند
باز4 بلنـد پـَر نـنشيند ، فغـان5 كنـد
پـرواز بـر فـراز و ره آسـمان كند
گوشه نشيني بي بصر وعلم،كس نشد
چون جغد،گوشه اي بنشيندوفغان كند
نسل بشر ز ظلم عدويان6،برون كنـد
فكري كه ، بيان زِ ظلم مردم نادان كند
گوشه نشيني بي هنر و علم كي توان
فكري براي هـر بشـر نـاتوان كند
هر آدمي كه معرفت حق ، نشـان كند
فكرش به طبق معرفت حق ،بيان كند
گر پايبنـد معرفـت حـق نمي شـود
بنويسدش كه خدمت بر خلق آن كند
آدم اگر زِ معرفت حـق ، بيـان كنـد
زآن معرفت توان،كه خودش نكته دان كند
چون معرفت زحق بُوَد و گفتگوي حق
زآن گفتگو توان، سخنش جاودان كند
خلاق ما كه صحبت باغ جنان كند
تعبير آن در عاقبت مـا ، عيـان كند
اي عارفان نصيحت قرآن خلاف نيست
كوعارفي كه صحبت حق امتحان كند
٭٭٭
4- پرنده شكاري 5- فرياد – غوغا 6- دشمنان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 3, 1398

    هرآدمي به قدرت فكرش سخن بگفت
    فكر بلند ، هر سخني امتحان كند
    به به

    سلام و درود

    عجب ابیات زیبایی در آثار شما رخ می گشایند

    عالی، ست استاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا