🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فکر مردان

(ثبت: 208703) اسفند 13, 1397 

برادر بـبين فكر مردان بدكار را
يكي ديده بنّا و معمار را

نـمي بيند آن مهر و مقدار را
نه كردار نيك و نه بدكار را

رياضات دانشـوران جهان
شناسد چه خود سهل ، پندار را

گدايان تنبل زِ فتراك3 خويش
نـدانند تدبير هـر سپهدار4 را

كساني كه خود خواه وخود بين بُوَند
جفا مي كنند مرد هشيار را

فرومايگان را كه نَبْود5 خِرد
زيان مي رسانند هشيار را

خرابـي دوران ما اين بُوَد
كه در ما رهي هست بدكار را

دلا درد ما را ، دوايـي بـجو
دوا لازمـس شخصِ بيمار را

حسن كار نيكَت چه باشد بگو
كه بنوشته اي نيك و بدكار را

***
3- تسمه – ترك بند 4- سر لشكر 5- نباشد

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اسفند 13, 1397

    درود برشما بزرگوار🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا