🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فیض حق

(ثبت: 218833) آذر 17, 1398 

« فيض حق »

هر که از فيض حق بی نصیبـس1
در برِ قوم و خویشان غریبـس
فیض2 حق هر که را یاورش نیست
از همه کهنه تر آستینـس
گر شود فیض حق یاور کس
در بر ناکسان3 هم کسینـس
یاوران فیض حق را بجوئید
ورنه بختت به زیر زمینـس
فیض حق گر تو را یاوری کرد
بخت4 تو نوجوان اولینـس
هر کس از فیض حق بهره بر شد
نوجوان بخت آن اولینـس
آخر ای نوجوانان خدا را
یاد کنيد مطلب آخر همینـس
هر که از یاد حق منصرف شد
بهر آن دشمن اندر کمینـس

٭٭٭
1- بهره – تقدير 2- بخشش – عطا 3- فرومايه – مكار 4- اقبال- دولت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. امیر جلالی

    آذر 17, 1398

    بسیار زیبا و آموزنده بود و بهره ها بردم و درود بر شما

  2. آذر 17, 1398

    🌺🌸🌺🌷🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا