🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قاصدک ۲

(ثبت: 267498) بهمن 14, 1402 

 

قاصدک
مامنِ امیالِ محال
حاصلِ مزرعه ی سبزِ خیال
ناجیِ باغِ زمستان زده ی رو به زوال

کوله باری که به دستت دادم
آخرین تکّه ی امّیدِ من است
که به دستانِ دروغ
از لبِ طاقچه ی باورم افتاد و شکست

برسانش به خدا
روی ماهش تو ببوس
و بگو یخ زده دلها اینجا
خسته ایم از سرما
بفرستد از نو
آخرین طرح ز جنسی اعلا

قاصدک جان
مبادا که فراموش کنی باغِ مصیبت زده را

برسانش به خدا….

 

حمید گیوه چیان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 14, 1402

    سلام و بس درود

    عجب نیمایی زیبایی
    خیلی خوب از پس آن بر آمده اید

    در قسمت پایانی سؤالی دارم

    قاصدک جان
    مبادا که فراموش کنی باغِ مصیبت زده را

    برسانش به خدا….

    قاصدک چه پیامی از باغ مصیبت زده را به خدا برساند ؟

    در پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏👏👏🌹🌱

    • حمید گیوه چیان

      بهمن 14, 1402

      درود بر جناب خراسانی عزیز و بزرگوار
      سپاس که وقت گرانبهایتان را سخاوتمندانه در اختیار این حقیر و همه ی دوستان قرار میدهید.
      برکت وجودتان مستدام.
      خدمت سرورم عارضم پیامی که باید برساند آخرین تکه ی باقیمانده از امید شکسته شده به دست دروغ است و اینکه باغ را سرما زده و ما گرفتار در این سرما شده ایم و چشم به راه قاصدک میمانیم تا برایمان امیدی تازه بیاورد تا با رویش امیدی دوباره خود را از سرما و یخ زدگی برهانیم.
      با تاکید بر این نکته که امیدی که خداوند برای دلهایمان میفرستد
      آخرین طرح از جنسی بسیار اعلا باشد تا به این راحتیها از بین نرود.
      سپاس از بذل توجهتان
      آفتاب مهرتان تابنده
      🙏🙏🙏💐💐💐❤️❤️❤️

  2. مدینه ترکاشوند

    بهمن 14, 1402

    درود بر شما گرانمهر
    عاااالی دستمریزاد 👏🌺🌺🌹

    • حمید گیوه چیان

      بهمن 14, 1402

      درود بر شما بانو ترکاشوند
      قدم بر چشم و منت بر سر نهادید.
      سپاس که به مهر خواندید.
      شاد و سلامت باشید
      در پناه خدا🙏🙏🙏💐💐💐

  3. بهمن 14, 1402

    شعرتان زیباست اما

    کوله‌باری (را) که به دستت دادم

    روی ماهش (را) تو ببوس

    در این دو سطر (را) مفعولی به درستی حذف نشده است

    بند دوم به بعد نیز شعر از نیمایی به سمت شعر آزاد قدم برداشته

    اگر این دو کتاب را بخونید
    متوجه ریزکاری‌های شعر نیمایی و تفریق آن با شعر آزاد می‌شوید

    بدایع و بدعت‌ها
    جناب اخوان ثالث

    عطا و لقای نیمایوشیج
    جناب اخوان ثالث

    • حمید گیوه چیان

      بهمن 14, 1402

      درود بر شما دوست ناشناس و بزرگوار
      سپاس که وقت گرانبهایتان را گذاشتید و دلنوشته ی این حقیر را خواندید و سپاس بیشتر بابت نکات ارزشمندتان.
      امیدوارم بتوانم از راهنماییتان بهره ببرم.
      مهرتان ماندگار 🙏🙏🙏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا