🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قانون اسلام

(ثبت: 235933) بهمن 14, 1399 

دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی
« قانون اسلام »

انقلاب آمد ميان، رهبر بشد بر مسلمين
قاعد اعظم خميني (ره) سيد والا تبار1
اي مسلمانان بـشد قانون اسلام استوار
خود پسنديهاي بي قانون فُتاد از اعتبار
آن جوانمردي كه اندر جبهه اندر سنگرست
خون خود ايثار مي سازد بـدينسان پايدار
تا كه او در سنگرست، ما همه در صحنه ايم
رسم دين واضحتر آيد، ثابت است و استوار
دين اسلامي كه پيغمبر رواجش داده بود
رسم آن از دست رفت، از مردمان نابكار2
اي مسلمانان به ما دين واجب و لازم بُوَد
هركه ديندارس، بُوَد اجرش به پيش كردگار

٭٭٭
1- عالي نَسب 2- بي دين – بدكار
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    بهمن 14, 1399

    دين اسلامي كه پيغمبر رواجش داده بود
    رسم آن از دست رفت، از مردمان نابكار
    بسیار عالی و بجا
    بهره بردم و درود بر شما

    • درود ها استاد
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    بهمن 14, 1399

    درود بر شما
    زیباست
    فقط درمصرع اول بیت چهارم
    “سنگرست” از وزن خارجه
    و در مصرع آخر هم “ديندارس” محاوره هست که با زبان رسمی شعرهماهنگ نیست
    🌿

    • درود ها بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      تشکر فراوان
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا