🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قدر شب قدر علی…

(ثبت: 238639) اردیبهشت 14, 1400 

سه گلشنی به نام
قدر شب قدر علی را عشق می داند

(آغازگر:)
مهتاب از جا، کنده شد؛ در التهاب افتاد
شقّ القمر شد. در دو عالَم، انقلاب افتاد

(پیکره)
خورشید تا افتاد بر دریا، قیامت شد
آتش گرفت عالَم. مصیبت، بی نهایت شد

هفت آسمان بر دوش و، تنها بر زمین می رفت
او خود، قیامت بود و آیت بود و غایت شد

پیشانی اش مَه پیشه، چشمانش خداپیما
با قامتی که اِستنادِ استقامت شد

دوشی که جای بوسه های کوله باران بود
آیا خیالش راحت و در استراحت شد؟!

تازه، یتیمان، اُنسِ شان را تازه می کردند
اما پدر، دیگر پُر از عزمِ عزیمت شد

تازه، فقیران معنیِ دستِ خدا با ما ست …
تازه، هوای کوفه، سرشار از محبت شد

آن شب که خورشیدی ترین اسطوره را کشتند
آن شب که ماهِ آسمان، قلبش دو قسمت شد

آن شب که دنیا، بار دیگر، داغِ بابا دید
آن شب، بله آن شب، خدا اهل روایت شد

دیگر، علیّ بن ابی طالب، زمینگیر است
آن آسمانگیری که عُمری، ماهِ دعوت شد

امشب که بابای ازل، قصدِ ابد دارد
مسجد به خون، زینت شد و غرقِ لطافت شد

(پایانبخش:)
قدرِ شبِ قدرِ علی را عشق می داند.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 14, 1400

    خورشید تا افتاد بر دریا، قیامت شد
    آتش گرفت عالَم. مصیبت، بی نهایت شد

    سلام و عرض تسلیت

    در پناه خدا 🖤🖤🖤

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 17, 1400

      سلام و درود و سپاس و ارادت ❤️
      ❤️❤️🙏

  2. کبری محمدی

    اردیبهشت 15, 1400

    قدر شب قدر علی را عشق می داند
    فقط و فقط عشق می داند

    سلام
    بسیار عالی و تاثیرگذار😔 😔
    چندبار خواندم
    اجرتان اول با خدای مهربان و بعد با مولا علی ع
    سپاس
    🌿🍃🌿🍃🌿

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 17, 1400

      سلام و درود و سپاس و التماس دعا 🌿🌿🌿🌿🌿🍃🍃

  3. اله یار خادمیان

    خرداد 4, 1400

    سلام و درود بر شما اجرتان بر صاحب اثر

    خورشید تا افتاد بر دریا، قیامت شد
    آتش گرفت عالَم. مصیبت، بی نهایت شد

    🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🙏🙏🙏

  4. سلام و درود استاد
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 9, 1400

      سلام و درود و سپاس 🙏🙏🙏🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا