🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قصیده امیر المومنین (ع)

(ثبت: 222264) بهمن 22, 1398 

 

اى که مداح تو داور يا امير المومنين
در نُبى وصف تو بى مر يا امير المومنين
وارث علم لدنى کاشف اسرار غيب
ناطق آيات انور يا امير المومنين
دين احمد را تويى خورشيد انور هر زمان
شافع فرداى محشر يا امير المومنين
تو وصى مصطفى يى ، تو ولى کردگار
لايق جاى پيمبر يا اميرالمونين
اى پسر عم رسول، اى عالم اسرار غيب
مفتى هر چار دفتر يا امير المومنين
قاسم فردوس و دوزخ، داعى دين خدا
حامى شرع پيمبر يا امير المومنين
حيدر صفدر على ، ان غالب ميدان رزم
شير ميدان دلاور يا امير المومنين
صاحب تيغ دو پيکر ، فاتح بدر و حنين
قاتل کفار و عنتر يا امير المومنين
اى طبيب دردمندان اى انيس بى کسان
وى يتيمان را تو ياور يا امير المومنين
روز اول مهر تو اى صاحب عز و علا
دارم از احسان مادر يا امير المومنين
اى ترا خوانده محمد در دو عالم نفس خويش
وى محمد را برادر يا امير المومنين
درب شهر علم احمد عالم دين مبين
صاحب محراب و منبر يا امير المومنين
راکع و ساجد امام عابد و زاهد تويى
عاشق الله اکبر يا امير المونين
ساقى لب تشگان بنما عطاء روز حساب
جرعه اى از آب کوثر يا امير المومنين
خسروى تخت سلونى آيت دين خدا
ناظم نظم دو کشور يا اميرالمومنين
مرتضى مشکل گشا شير خدا شاه نجف
همسر زهراى اطهر يا امير المونين
در عدالت بى نظيري در قضاوت بى قرين
قاضى باز کبوتر يا امير المومنين
در شجاعت بى مثالِ در عبادت بى بديل
والد شبير و شبر يا امير المونين
در دلالت لامثالِ در امامت اولين
اى تويى مولاى قنبر يا امير المومنين
دست( سامع) را بگير در روز حشر وقت حساب
اى اميد روز آخر يا امير المومنين

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    بهمن 22, 1398

    سلام و درود

    اجرتان با ولایت

    وى يتيمان را تو ياور يا امير المومنين

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌈

    ای ولی الله اعظم دوره هایی هر زمان
    از تو طالب جرعه آبی یا امیرالمؤمنان

    ختم مُرسل را وصی گشتی ولایت باب باز
    روی خلقی شد گشا بابی ،حقیقت را بیان

    ولی اله بایبوردی

    22 / 11 / 1398

    🍃🍃🍃🍃❤️🍃🍃🍃🍃

  2. علی معصومی

    بهمن 22, 1398

    درود ها
    عالی سروده اید
    آفرین

    کنده ای از جا دری از قلعه را
    فاتح میدان خیبر یا امیر المومنین

    🍃🌺🌿🌸🍃🌺🍃🌸🌿

  3. بهمن 23, 1398

  4. محمدعلی رضاپور

    بهمن 23, 1398

    یا امیرالمومنین❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا