🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قضاوت ..

(ثبت: 2352) شهریور 10, 1395 

بسمه تعالی
 

کاروان عشق در راه ست   یوسف بــرده نیست
بس که تدبیر بلندی دارد او   خود کرده نیست

فاش شد در گوشه ی چشم زلیخا  راز عشق
در میان عاشق و معشوق ، جای پرده نیست

خـــــــــــام باشد آنچه را با عقل معنا می کنند
عشق در اندیشه ی فرزانه هــــا پرورده نیست

عشق یعنی گنج ، در زیر خــم ابـــروی تـــــو
یوسف آیینه ی روی تــــــو ، باد آورده نیست

آدم نادان قضاوت را به ظاهــــــر می کند
هیچ تخمی در فرآیند عمل بی زرده نیست
 

عشق ســــــــــــــر را در نهایت می برد بالای دار
عشق سردار ست در نوع خودش ، سر کرده نیست
 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):