🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قفسِ دنیا

(ثبت: 2996) دی 1, 1395 
قفسِ دنیا

طاقتم‌طاق‌شد از غصه‌ی‌ بی‌همنَفَسی 
نه‌دلی‌هست‌نه دلـدار ٬ نه فریادرسی 
هرکجایم نَظَری‌بودوگُذَر٬یافت نشد 
بهتر از دلبرِ زیبــایِ دل انگیز کَسی 
دلشکسته شدم و نادم و سـر افکنده 
توبه‌ از ظلم‌و جفایی‌که‌براو رفت‌بَسی 
شِکَند آنکه دلی‌را به‌ جفـا ٬ حَتْمْ شَوَد 
در بیابانِ‌هَوَس‌ چرخ‌زنان‌ همچوخسی 
بس‌که‌از زندگیم‌سیرم‌و آماده‌ی‌مرگ 
شده‌ دنیا به‌همهْ‌وسعتِ‌خودچون‌قفسی 
هرچه‌راهرکِه‌بگویدسُخنِ‌یارخوشست 
یاوه ها را ٬ نَبُـــود ارزشِ بــالِ مگسی
چیست‌ این‌ دارِ مکافات‌ و سـرای کینه 
نیست‌ حامی‌ همه‌اش‌ غیرِ هوا و هوسی 
ما که‌در فقر و عذابیم‌کَسی‌هست‌کنون 
به‌ خـوشی‌های‌ زمـانه‌ بُوَدش دسترسی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مينا امينی

    دی 2, 1395

    درود

    مانا باشید و موفق شاعرگرامی

  2. سلام و.درود 

    آفرین بر اندیشه های والای تان 

    تلاش شما نشانگر موفقیت های بزرگی در آینده است 

    در پناه خدا شاد زی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا