🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قلب کودک

(ثبت: 251909) مهر 18, 1401 

قلب کودک

لبِ یک ساحل دور
کودکی نغمه کنان کرد عبور
تور صیاد گذر کرد در آن آبیِ پاک
ماهی کوچکی از تور درافتاد به خاک

عابری گفت به صیاد که ماهی چند است؟
قیمتش را چه بهاست؟
آن یکی گفت بهایش ارزان
وآن دگر گفت گزاف است و گران

لب خشکیده ی ماهی به فغان گفت که : آه
تشنه ام، آب کجاست؟
نرخ یک قطره ی دریا چند است؟
ره ِدریا به کدام سوی ! ، کجاست؟

و در آن تنگ غروب، دل ِدریا بشکست
موج دریا سر خود را به تنِ صخره ی ساحل می زد
و از آن ساحل غمناک گذشت

کودک اما خندید… سوی آن ماهی رفت
بندِ غم از دل آن ماهی رَست
ماهی کوچک را برد به دریا انداخت
و به صیاد بهایش پرداخت
نرخ یک قطره ی آب
نرخ یک لقمه ی نان
نرخ آزادی یک عشق ز اندوه جهان

 

سینا ورمزیار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    مهر 18, 1401

    سلام
    احساست ستودتی ست

    در پناه خدا 🌹

    • سینا ورمزیار

      مهر 18, 1401

      درود بر شما . محبت دارید .
      مانا باشید 🌸🙏

  2. صفا یغمایی

    مهر 18, 1401

    درودبرشما زیباست جناب ورمزیار
    موفق وپیروزباشید.
    🌺🌺🌺

    • سینا ورمزیار

      مهر 18, 1401

      درود بر شما جناب یغمایی عزیز . پاینده باشید . سپاس 🙏🌹

  3. فریبا نوری

    مهر 18, 1401

    درود جناب ورمزیار گرانقدر

    شعر سراسر احساستان نشانگر آن است که به شاعر به معنی واقعی کلمه انسان مهربانی است

    و جهان امروز چقدر به انسانهای مهربان و به قلمهای مهرگستر نیازمند است

    🌷🌷🌷🌷

    • سینا ورمزیار

      مهر 18, 1401

      درود سرکار خانم نوری عزیز . نظر لطف شماست . ممنون از مهر و دلگرمیتون . پاینده باشین 🙏🌹

  4. ستودنی و به هنگام 👏👏👏

    • سینا ورمزیار

      مهر 18, 1401

      درود خانم یارعلی زاده ‌ . محبت دارین . سپاس 🙏🌹

  5. مینا فتوحی

    مهر 21, 1401

    زیبا و دلپذیر و روان و عمیق !

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا