🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لاک خود هر کس اگر ملکی شود جانا خراب

(ثبت: 251903) مهر 20, 1401 
لاک خود هر کس اگر ملکی شود جانا خراب

 

دیدگاهی کرد باید تازه ای عالیجناب
تا رها از منجلابی هان فرو در نازخواب

پهن باشد سفره ای هر کس بخواهد می خورد
مانده گر پسمانده ای از خوک باشد بی عذاب

در لباسی میش بینی گرگ هایی در کمین
جیفه دنیا را طلب با قتل و غارت بی نقاب

برحذر از جاهلان نا اهل مردم روزگار
جلوه گر با طبل تو خالی به قدرت چون حباب

کبک ها بینی که سر را هان فرو در زیر برف
لاک خود هر کس اگر ملکی شود جانا خراب

همچو عنابی به سیلی چهره ها را رؤیتی
با تبسّم گر کذایی رخ عیان همچون عناب

یاد آور غم خورک را گر تحمّل در دیار
نعمتی دارد فراوان با دلی سوزان کباب

بندگان مفلوک بینی ای ولی در گوشه دهر
همچو بوتیمار رؤیت تشنه لب محروم آب

 

ولی اله بایبوردی

15 / 07 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهر 20, 1401

    سلام استاد
    اگرمی‌فرمودید
    “دیدگاهی تازه باید کرد ای عالیجناب”
    اشکالی پیش می‌آمد؟

    • سلام

      ممنون از زاویه دیدتان

      عالیجناب را بدون ندا بخوانید ….

      اشکالی نمی بینم .

      تقدیمی بخاطر قبول زحمت : 🌸

      خسته عابر در مسیری ناکجا
      کرده خلوت مانده راهی ای رها

      لاکپشتی گام بردارد که کی
      انتها راهی رسد بی ادّعا

      ولی اله بایبوردی

      21 / 07 / 1401

      🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا