🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لیلة المبیت

(ثبت: 261659) تیر 16, 1402 
لیلة المبیت

لَیلَةُ المَبیت

سلام گُلِ قَشنگِ من
فِرشتهٔ زِرنگِ من

می‌خوام بِگم برای تو
الهی من فَدای تو

داستانِ یک شبِ قشنگ
بِدونِ لحظه ای دِرنگ

به اسمِ لَیلَةُ المَبیت
که نَشنیدی تو زِندگیت

اون قَدیما رَسولِ دین
یعنی محمّدِ اَمین (ص)

مَردم و دَعوت می نِمود
از عُمقِ جان و از وُجود

به اِسلام و دینِ خدا
تا از بُتا بِشَن جدا

ولی یه عِده مَردِ پَست
اَهلِ قُرَیش و بُت پَرست

دُشمَنِ پِیغمبر شُدن
گُفتن که او رو می کُشَن

تَصمیم بَر این شُد که زِ هَر
قَبیله باشه یک نَفر

تا که گُناهِ قَتلِشون
تَقسیم بِشه میونِشون

خُلاصه که چِهل نفر
با شَمشیر و گُرز و سِپَر

به سَمتِ مَنزلِ نَبی
راهی شدن نیمهْ شَبی

گُفتِش خدا به جِبرِئیل
از مَکرِ این قومِ ذَلیل

به حَضرتِ نَبی بِگو
خَبر رو زود بِده به او

اون شَب علیِ مُرتضی
بودِش کِنارِ مُصطفی

خوابید اَمیرَ المومنین
دَر بَستَرِ رَسولِ دین

با جان فِشانیِ علی (ع)
آن شب به لُطفِ حَق نَبی

سالِم بِمانْد و شد خَطر
از جانِ پیغمبر به دَر

شد راهی آن شب سوی ثور
غاری که بود یک جای دور

پیغمبر آنجا شد نَهان
از دَستِ آن قومِ بَدان

گُفتا خدا به عَنکَبوت
تاری بِتَن تو در سُکوت

پرنده ای را هم خدا
فرمود که لانه کُن بِپا

وقتی رسید دشمن به غار
با دیدنِ آن مُرغ و تار

راهی دِگَر رفت و نَبی
شد عازمِ یَثرِب شبی

سالها گذشت و در غَدیر
آن دَم که مولا شد اَمیر

بارِ دِگَر با جانِ خود
حامیِ پِیغمبر بِشد

آری نَدیدَست این جَهان
هَمچون علی بخشنده جان

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول علی محمدی

    تیر 16, 1402

    سلام و درودها
    عید ولایت بر شما مبارک🙏❤️🌹

    • علیرضا قاسمی

      تیر 16, 1402

      زنده باشید ان شاءالله
      عید شما هم مبارک برادر عزیزم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا