🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مادر من

(ثبت: 222400) بهمن 24, 1398 
مادر من

 

جان ترین ، روح ترین ، ناب ترین ، مادر من
صاف و آئینه و نایاب ترین مادر من

نفسی باز تر از پنجره ی صبح بهار
سبزه در سبزه و شاداب ترین مادر من

مهربانی غزلش یک نفس از دفتر توست
مهر تابان و جهان تاب ترین مادر من

تپشی نازک و آرام تر از آب زلال
جذبه ی برکه و جذاب ترین مادر من

قصه هایت همه افسانه ی آرامش و من
همچنان شیفته و خواب ترین مادر من

مریمی پاک و منزه که نگاهت به جهان
تا ابد بر دل من قاب ترین مادر من

تا نشینی به دعا مات منم سوی بهشت
قبله در قبله و محراب ترین مادر من

هرچه هستم همه افسون همان تیر دعاست
بر در خانه ی ارباب ترین ، مادر من

 

 

 

 

نقدها
  1. اکبر رشنو

    بهمن 24, 1398

    درودها
    بر شما
    سرودی ارزشمدار در قالب غزلی مردَّف
    در سوژه و موضوعی بس ارزشمند و بلند ،
    زیبا و منسجم و متقن و با ظرافت در طو ل و عرض پیوسته با ردیف عالی که ازهمه مهمتر معنیِ تاکید داشت و تکرار عظمت مقام
    ” مادر من ” که کار برد
    ضمیر ” من ” یک نو انحصار را در دوست داشتن و منحصر بودن را در ارادت و عشق نیز می رساند و عالی بود
    در مضمون آفرینی نغز و نو
    و در تلطیف بسیار شایسته
    و از همه مهمتر مهرورزی و عاشقانه ی توصیف مادر کار خود بخوبی و در حد عالی به زیور سرایش برده در رسایی و سلا ست هم برتر بوده
    و بهنگام و در بزنگاه زمانی مقدسی که باید و در ارتباط با روز مادر
    که عالی سروده ی موفقی بود
    ودر خور سزاوار تحسین و احسنت و این جز هنرمندی نیست و ازهمه مهمتر قدر دانی و سپاسی از مقام والای انسانی و الهی مادر بود
    و این شعر ملتزم بود و پایدار به عهد و میثاق انسانی که خود کار برد شعر را ارزش مضاعف
    می بخشد
    و آن را در مرتبه ی ارزشمند والا
    قرار می دهد

    • سلام و درود و ارادت جناب رشنو که در مقام استاد بزرگوار و هم پدر مهربان بر این فرزند کوچک منت نهاده و این سروده را به نقد زرین خود مزین فرمودند.

      سپاسگزارمکه تنها محاسن را دیدید و از ایرادات احتمالی چشم پوشی کردید.

      ولی حقیقتا خواهشمندم در نقد اشعار بنده بر ایرادات نیز اشاره بفرمایید.

      باز هم از حضور و امضای زرین حضرتعالی سپاسگزارم 🌹🌹🌹🌹🌹

نظرها 12 
  1. ولی اله بایبوردی

    بهمن 24, 1398

    دعای مادران بدرقه یِ راهتان

    استاد ارجمند جناب کاظمی عزیز

    درودها

    🌈🌈🌈🌈

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 24, 1398

    🌹🌹🌹

  3. علی معصومی

    بهمن 25, 1398

    درود و ارادت
    جناب کاظمی نازنین
    دلمریزاد و قبول ساحت مهر آستان مادر باشد
    این اثر ارزشمند
    🌿🌺🌿🌸🌺🌸

  4. مینا یارعلی زاده

    بهمن 25, 1398

    چه میتوان گفت غیر احسنت
    درودتان جناب کاظمی ارجمند
    شعری به غایت پراحساس و استوار
    درمقام رفیع مادر
    فوق العاده دلنشین🌷

  5. شهره تقی زاده

    بهمن 26, 1398

    عالی وعالی ودلنشین .احسنت استاد عالیقدر.👏👏👏🌷🌷🌷

  6. زحل کیانی

    دی 26, 1400

    آفرین دایی‌جانم 👏🏻👏🏻👌🏻
    چه شعر زیبایی‌ 🥰
    انشاالله همیشه سالم و سلامت باشین 🦋🦋🦋🦋🦋🦋

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا