🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماهِ خیالی

(ثبت: 242644) آبان 13, 1400 
ماهِ خیالی

 

در آغوشم کشیدم هر شب آن ماه خیالی را
که درمان می کند زیبا، عجب آشفته حالی را

محال ار هست سیر کهکشان با گام، اما من
به بال فکر ممکن سازم این امرِ محالی را

بود عالی ز هیچستان به کف آری اگر گنجی
من از دیری به کف آورده ام آن گنج عالی را

به قولِ صائبِ فاضل «حریفی پیش رو دارم
که با او می توان نوشید ساغر های خالی را» [1]

دلم را بُرد و آتش زد، ولی هرگز نکردم دور
ز ذهنم یادِ آتشپاره ی خوبِ شمالی را

14آبان 1400
[1]. فاضل نظری

 

 

 

 

نظرها
  1. اسماعیل علیخانی

    آبان 13, 1400

    سلام و احسنت🌺

    • طارق خراسانی

      آبان 13, 1400

      سلام دوست گرانمهرم

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا
      🌿🙏🌹🌿

  2. محبوبه سرجوقیان

    آبان 13, 1400

    سلام و عرض ادب جناب خراسانی گرانقدر
    چقدر زیبا تمام کردید شعرتان را
    دلم را برد و اتش زد ولی هرگز نکردم دور
    ز ذهنم یاد اتشپاره ی خوب شمالی را
    بداهه ای تقدیم به شعر زیبایتان
    و مرا خزان است در دل
    که برگ های رنگ به رنگِ خزانش
    از شاخه های خزان زده
    از خاطرِ فصل هایم می گذرد
    تا ردِ پایِ کفش هایم میانِ خش خشِ برگ ها
    رَدِ پایِ خوابِ زمستانی خاطره ای را پیدا کند.

    • طارق خراسانی

      آبان 13, 1400

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضور و بداهه ی بسیار زیبای تان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  3. سلام و احترام جناب استادطارق ارجمند
    غزل جانانه ای با اشتیاق خواندم و لذت بردم
    تاپسندخاطرهای سختگیر افتد
    حروف اضافه اش نیازمند نوازش است
    سپاس فراوان🌺🌸🌺🌸🌺

    • طارق خراسانی

      آبان 13, 1400

      ای فدای تو هم دل و هم جان
      سلام
      عزیز جانم
      شما که می دانید طارق اهل تقد است
      بهتر بگویم عاشق نقدم
      .
      سپاس از مهر حضورتان 🌿🙏🌹🌿

  4. علیرضا حکیم

    آبان 14, 1400

    درودها بر شما استاد طارق عزیز
    خواندن دوباره‌ی شعر زیبایتان مسرتبخش بود
    ایام به‌کام

    • طارق خراسانی

      آبان 15, 1400

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضور استاد گرانمهرم

      در پناه خدا 🙏🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا