🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماهی

(ثبت: 215992) مهر 17, 1398 

در لحظه
تولد شبنم های سرخ
پشت دیوار هایی که
بسته است
کفاره ماهی
در برکه تنهایی اش فرو می ریزد
چه کلنجاری بیخودی.
کلاع شوم
پیک پیک برای ماهی میخواند از
ترنم حسرت لب های مست .
اما او در التهاب گونه ها
به این همه سکوت
نفس گیر تن
خواهد داد
دوباره
اتش بزنید گلستان را ..
سرود پر شدن
جام ها از کنیاک نمی اید
و یک شب باز
به انتهای سرخی خودش وصل میشود
یک شب باز
در مقابل چشم های شفافش
ریگ هایی که در کفش هایتان بود میریزد
درست وسط معرکه
شبی که پایش گیر معرکه ای نباشد

پولک هایی که میریزند
بی شک همه ی تیع ها دو رو دارند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. امیر جلالی

    مهر 17, 1398

    ابتدا باید عرض کنم ، در دو جا تا آنجا که یادم هست دو حرف از حروف بدون نقطه آمده … البته گمان من این هست که ممکن است نویسنده به عمد و برای برجسته نمودن حس واژه ، اینکار را کرده… ولی در هر صورت این اثر زیبا خطابه ای است که هم ظرافت را رعایت کرده و هم حس تهدیدی جدی را تداعی می کند. این اثر دارای فردایی است که برای عده ای خوشایند نخواهد بود.
    عناصر در اثر هم بجای خودشان بودند و در مجموع زیبا بود و بیاد ماندنی … درود بر شما

  2. طارق خراسانی

    مهر 17, 1398

    سلام و درود
    به انجمن ادبی شعر پاک خوش آمدید 🌺🙏
    شعری به غایت زیبا ست که حرف های خوب بسیار دارد
    شعر مانند اژدری ذهن را می، شکافد و در نقطه ای انفجار صورت می گیرد انفجاری بر فهم بیشتر…
    منتظر دیگر آثار زیبای تان هستم
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌺🌿

  3. … در لحظه تولد شبنم های سرخ
    پشت دیوار هایی که بسته است
    کفاره ماهی
    در برکه تنهایی اش فرو می ریزد
    چه کلنجار بی هودی ای است
    ترنم حسرت لب های مستی
    که پیک پیک
    کلاغ شوم برای ماهی می خواند
    او اما در التهاب گونه ها
    به این همه سکوت نفسگیر
    تن خواهد داد
    دوباره آتش زنید گلستان را…
    سرود پر شدن
    جام ها از کنیاک نمی اید
    و یک شب باز
    به انتهای سرخی خود وصل می شود
    یک شب باز
    در برابر چشم های شفافش
    ریگ هایی که در کفش هایتان بود
    می ریزند
    درست وسط معرکه
    شبی که پایش گرفتار معرکه ای نباشد

    پولک هایی که می ریزند
    بی شک همه ی تیغ ها دو رو دارند!

    … سلام مهسا جان نخست بسیار خرسندم که اعتماد کردید و طلوع در شعر پاک…
    سپس خوش آمدید دخترم… در این مرغزار امیدوارم که هم شما به قوی سعادت رسی و هم ما به موی آرزو…

    در اثرت درضمن شخصا یک جا به حایی صورت دادم که چنانچه مفهوم را به هم ریختم و اشتباه است، اعتراض نمایید…

  4. سپیده طالبی

    مهر 17, 1398

    زیبا نگاشتید نازنین بانو
    درود بر شما 🌺

  5. درود بانو
    حضورتان را در شعر پاک خیر مقدم عرض می کنم.
    مانا باشید.

  6. جواد مهدی پور

    مهر 18, 1398

    ” همه تیغ ها دو رو دارند ”

    حتی دوست داشتن !

    سلام

    خوش آمدید به جمع دوستان پاک
    مقدمتان گلباران

    از شعر بسیار زیبایتان بهره مند و لذت بردم

    سر بلند باشید به مهر

    درود ها بر شما بانو عابدی گرامی
    💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا