🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ما چند نفر

(ثبت: 246533) فروردین 7, 1401 

 

نو بهاری که زنم شانه به گیسوی شما
ماه را نیمه ی شب می شکند روی شما

سبزه و سوسن و سنبل ز سر شاخ بهار
هر سه افتاده به چنگ شکن موی شما

طعم شیرینی و گز نیست مناسب تا هست
پسته ی شور لب لعل شکر گوی شما

عطر گلهای بهاری به کناری و فقط
شامه ی تند من و غنچه ی شب بوی شما

شور بلبل به چمن خوب ولی عالی نه
تا که بند است هوایم به هیاهوی شما

بنویسید به مینای جهان با خط عشق
که منم زنده ترین کشته ی ابروی شما

در نسیم خوش نوروز و هوای شب عید
رنگ خوشبختی من آمده از کوی شما

روز و شب ورد و دعای سحرم این باشد
تا که خاموش شود چشم بد از سوی شما

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 7, 1401

    طعم شیرینی و گز نیست مناسب تا هست
    پسته ی شور لب لعل شکر گوی شما

    درود جناب کاظمی گرانقدر

    در مصراع آخر کلمه “سوی” در عبارت «از سوی شما» می تواند معنی مورد نظر شاعر را معکوس، و ضد آن را به خواننده القا کند.

    🌷🌷🌷

    • درودها بانو نجفی عالیقدر ، سپاس از نکته ی ظریفی که متذکر شدید. شاید زیبایی شعر در همین باشد که خوانش را به عهده ی مخاطب بگذاریم ، اگر چه در دو معنی نظر به حذف یک گزینه ی ناخوشایند داریم.

      🙏🙏🌷🌷🌷

  2. حسن مصطفایی دهنوی

    فروردین 11, 1401

    درود بیکران
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    نوروزتان پیروز و هرروزتان نوروز
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا