🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محافظ دل

(ثبت: 250651) شهریور 9, 1401 
محافظ دل

……. محافظ دل …….

باز کن پنجرهء دل که وزد مهر در آن
خانه ویرانه شود گر شود از کینه گران

چشم پوشی ز خوراکی که در آن مفسده است
نکنی میل بر آبی که از آن خورده خران

میشوی رنجه ز بوی بد و بندی ره آن
سر ز مردار بپیچی که نگردی نگران

احترازت بود از سردی و گرمای زیاد
به تمنا ببری دست به سوی دگران

تا نگردد خرکت رنجه ز آزار مگس
بسته ایی بر سر و بر روی خرک پشّه پران

بسته ایی بر ره آفات ز آسیب ؛ حصار
تا نگردند به صحرای وجودت گذران

لیکن ای دوست نبستی ره آفات به دل
نگرانم بخدا ؛ بر دل پاکت نگران

کلبهء عشق نباید شود آلوده به غیر
حرمتش بیشتر از کعبه بود، همسفران

دُر که اندر صدف سینه بود پاس بدار
عشق پرور به دل و جامه چو گلها بدران

راضی از عشق بسی معجزه ها دیده پسر
عاری از عشق رود در صف بیدادگران

عشق جاری کندت در دل اقصای زمین
تا درخشان بکنی چهره کران تا به کران.

 

سیدرضاموسوی راضی
.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 9, 1401

    سلام و درود

    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌷🌿

  2. سید رضا موسوی راضی

    شهریور 9, 1401

    🙏🙏🙏💖💖💖
    نوش نگاهتون استاد جان.

  3. مریم محبوب

    شهریور 15, 1401

    🌺🌸🌺

    عاری از عشق رود در صف بیدادگران

    درود بر شما

    🌺🌺🌺🌺

    • سید رضا موسوی راضی

      شهریور 22, 1401

      💖💖💖🙏🙏🙏
      درود بر شما سرکار خانم محبوب عزیز.
      سپاس از ٻذل توجهتون.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا