🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 محمد بیمو (محمد آمد) شعر تبری در روز میلاد پیامبر اکرم (ص)…

(ثبت: 242382) مهر 29, 1400 

محمد (ص) بمو…

نوبهاری بیـه ســو ای شـادی هه
جشن و تبریک شـیعیون ره حالیه

شـکر ایــزد ، تـازه تی تی در بمـو
بـــورده پائـیز ، نوبـهار ایـنور بمو

خش خور هم آسمون و هم زمین
خار وچه نــور و ایمون ره بوین

طاق کسری ره تکون هـدا ، خور
آسمون جشنی میـون هدا ، خور

چـکه زنـه خوننه مـــدح و ثنا
خــنده کـنه ، نقله شـندنه هوا

باغه دل شاده و وه کنده ای سما
بلبل اینجـه جا بهییه خش صدا

سبزه شادی کنـده گل دارنه کنار
مشته پـاپلی اونراسی هی هدا

نــومه وه هـسه محمد ، آفـرین
مصطفی محمـود و احمد آفرین

وا بهــییه دتـا چشــه اطلسی
آرزو بیــــه بــــدیـهـن هرکسی

پادشاهـون تخــته جــا بینه رها
رمـز جــــادوگــر دیگه نارنه صدا

پرچم نصـــرو مــن الله وا بــیه
دین و ایمـون تنکوچـه ره لا بیه

لالای وای بهار ایـنه مـه گوش
پیغوم از سبزه سوار اینه مه گوش

صـوت قـرآن و اذان و صلوات
بر محمـــد و و آلش صلـوات

***
ترجمه فارسی

محمد (ص) به دنیا آمد
نوبهاری آمده و شادی و جشن در بین شیعیان به چشم می خورد.
خدا را شکر می کنیم که شکوفه های تازه بهاری آمده و پائیز رفت و بهار آمده است.
هم آسمان و هم زمین مژده آمدنش را می دهند که کودکی زیبا و با ایمان به دنیا می آید.
طاق کسری در هم لرزید و در آسمان جشنی بزرگ بر پا شده است.
جشن و شادی در زمین بر پا ست و نقل ها به آسمان پخش می شود.
باغ با این وجود احساس شادی می کند و بلبل در آنجا خوش صدا شده است.
سبزه هم با بودن گلهای رنگارنگ شاد به نظر می رسد و پروانه ها خوشحالند.
نام های زیاد و زیبای محمد ، محمود ، مصطفی و احمد را داراست.
دو تا چشم بسیار زیبا دارد و هرکسی برای دیدنش آرزو می کنند.
پادشاهان زیاد با میلاد محمد از تخت رها شدند و از جادو های جادوگران اثری نیست.
پرچم نصر من الله بر پا شده و دین و ایمان همه جا را فرا گرفته است.
باد هم شروع به لالا و نوازشش کرده و خبر ها از کودکی سبزینه پوش می باشد.
صدای اذان و قرآن و صلوات همه جا برای محمد (ص) بر پا شده است.

***
میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. درودها برشما نیز مبارک این میلاد ربیع در پاییز👌

  2. کبری محمدی

    مهر 29, 1400

    🌺میلاد خاتم الانبیا مبارک🌺

    سلام
    زیبا سروده اید
    قلم زیبانویس تان مانا
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  3. سلام و آفرین
    ماجور باشید ان شاءالله 🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا