🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مخمس غزل زیبایی از استاد قیصر امین پور

(ثبت: 243731) آذر 30, 1400 

 

زخم خوردم نشترم آتش گرفت
تیغ زیر حنجرم آتش گرفت
رختهای در برم آتش گرفت
ناگهان دیدم سرم آتش گرفت
سوختم خاکسترم آتش گرفت
چهره ام از ترس چون مهتاب شد
بهت عکس خیره در یک قاب شد
در تبی موهوم دل بیتاب شد
چشم واکردم سکوتم آب شد
چشم بستم بسترم آتش گرفت
زخمهایم مرهمی پیدا نکرد
همدلی در محفلم ماوا تکرد
چون رهایی را کسی معنا نکرد
در زدم کس این قفس را وا نکرد
پر زدم بال و پرم آتش گرفت
یاد رویت روح در جسمم دمید
برق ازچشمم شهاب آسا جهید
اشک خونین پرده ی خوابم درید
از سرم خواب زمستانی پرید
آب در چشم ترم اتش گرفت
ای جمالت جلوه ی حسن جهان
وسعت روحت چو بحری بیکران
یک نگاهت رونق روح و روان
حرفی از نام تو آمد بر زبان
دستهایم دفترم آتش گرفت

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 30, 1400

    زخمهایم مرهمی پیدا نکرد
    همدلی در محفلم ماوا نکرد

    چون رهایی را کسی معنا نکرد
    در زدم کس این قفس را وا نکرد

    درودها

    🌷🌿🌹 یلدایتان مبارک 🌷🌿🌹

    • صفا یغمایی

      آذر 30, 1400

      درود بانوی فرهیخته .متشکر وسپاسگزارم ازبذل توجهتان
      یلدای شماهم مبارکباد💐🙏

  2. خسرو فیضی

    آذر 30, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    . استاد ارجمند با یاد شادروان استاد قیصر امین پور
    . سروده زیبایی را کلک هنرورتان ترسیم کرده است
    . اندیشه ناب تان ستودنی و قلم توانایتان نویسا
    . 🌺🌿🌹🌿🌺

    • صفا یغمایی

      آذر 30, 1400

      درودی جاویدان برشما استادارجمندجناب فیضی عزیز
      ممنونم از لطف ومحبتتون
      ازتشویقهای زیباتون سپاسگزارم 🌹🌹🌹🙏در پناه خدا

  3. مهدی سیدحسینی

    آذر 30, 1400

    درود🌹

    • صفا یغمایی

      آذر 30, 1400

      متشکرم جناب حسینی
      پاینده باشید🙏🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا