🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرثیه شهادت امام حسن ع

(ثبت: 232584) مهر 26, 1399 

دُرّ نایاب بقیع
واحد شهادت امام مجتبی ع
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
————————–
تو عقیق یمنی ، تو امام حسنی(2)
———————،،،،،،—–
دُرّ نایاب نهان گشته به دریای بقیع
آن عقیق یمنی گوهر والای بقیع
آن گلی را که به تدفین تنش خار زدند
سالها زخم زبان نیش چو یک مار زدند
———————
در گلستان نبّی شهر مدینه مظلوم
بود از مجلس تشییع گل ما محروم
سالها در جگرش داغ غم مادر داشت
بر لبش روضۂ کوچه و غم یک در داشت
———————-
کوچه و سیلی و یک داغ شکسته کمرش
آتش زهر شکسته هم ی بال و پرش
ای غریبی که درون دل خانه ی خود
نشد ایمن ز دشمن گواهی معبود
—————————
همسرش قاتل او شد به زهر کینه
داغ او داغ عجیبی است درون سینه
گوهری در صدف ناب بقیع شد مدفون
دل هر شیعه ثابت قدمی شد محزون
——————
از جفا شد حرمش تله ای از خاک بقیع
کاش ما را بشود حشر کریمانه شفیع
حرم اوست جاوید درون دل شیعه باقی
روضه اوست غمبار شو خاموش ساقی
————————————-
تو عقیق یمنی ، تو امام حسنی(2)
———————————
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مهر 26, 1399

    🌹🌷🌷🌺💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا