🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرداد ماهی

(ثبت: 264007) شهریور 30, 1402 

 

من بودم و سکوت و تاوانی از بهانه
میزد به شیشه انگشت بارانی از ترانه

بر پیچک خیالم یاد تو زرد میشد
قلبم زِ دوری تو لبریز درد میشد

با عطر و بوی پائیز ایکاش میرسیدی
باران تو را صدا زد ایکاش میشنیدی

ایکاش میکشیدی قلبِ مرا در آغوش
یک خنده میسرودی تا من فرا دهم گوش

ایکاش چترِ دستت امشب پناه من بود
در این هوای ابری چشم تو ماه من بود

افتاده عکسِ ماهت ، بر حوضِ خالیِ من
برگرد ای دلیلِ احوالِ عالیِ من

در کوچه ی زمستان یخ بسته انتظارم
برگرد ای رفیقِ مرداد ماهیِ من

چشمانِ روشنِ تو ، تاریک خانه ام شد
مهمانِ قلبِ سرد و بر باد داده ام شد

یادت نشست و خندید با آن لبانِ قرمز
صد قصه گفتم از تو با این زبانِ عاجز

افتاده عکسِ ماهت ، بر حوضِ خالیِ من
برگرد ا ی دلیلِ احوالِ عالیِ من

در کوچه ی زمستان یخ بسته انتظارم
برگرد ای رفیقِ مرداد ماهیِ من

 

 

 

نظرها 10 
  1. مینا .تمدن خواه

    شهریور 30, 1402

    درود بر شما عزیزدلم سحربانوی نازنین
    چون همیشه عالی و دلنشین
    دستمریزاد
    👏👏🌹🌹🌹

    • سحر فهامی

      شهریور 30, 1402

      درود عزیز دل من مهربانو جان زیبایم سپاسگزارم💚🙏🌹🤍

  2. طارق خراسانی

    شهریور 30, 1402

    ایکاش چترِ دستت امشب پناه من بود
    در این هوای ابری چشم تو ماه من بود

    افتاده عکسِ ماهت ، بر حوضِ خالیِ من
    برگرد ای دلیلِ احوالِ عالیِ من

    . سلام

    از اون اشعاری بود که خیلی دوسشون دارم
    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سحر فهامی

      شهریور 30, 1402

      درود عزیز گرامی خوشحالم مورد پسندتون هست استاد بزرگوار🌹🤍

  3. سینا دژآگه

    شهریور 30, 1402

    سلام و عرض ادب بانو فهامی ارجمند
    سپاس از اشتراک این سروده‌ی صمیمی، زیبا و خیال‌انگیز.
    زنده باشید🌸🌺🌸🌺

    • سحر فهامی

      مهر 1, 1402

      درود بر شما سپاسگزارم از مهرتان 🌹💚💫

  4. شهریور 30, 1402

    سحر دوس داشتنی
    اگر این شعر را از بُعد احساس ، بی ریایی ، انتقال منظور شاعر ، ریتم بیرونی ، تصدیر ( که البته تسویط بوده ) و نیز چند تخیل نازک که به کار برده ای ، بررسی کنیم ، نمره ی آن عالی می شود . و اگر بخواهم به خاطر یکی دو جا که قافیه مفقود شده بر شما سخت بگیرم ، همانا سه نمره باید کم کنم . امید که با آن عزیز مردادماهی زندگی برای شما شیرین شود .

    • سحر فهامی

      مهر 1, 1402

      درود و سپاسگزارم از توجه شما . 🌹🌹🌹

  5. فیروزه سمیعی

    مهر 1, 1402

    درودتان باد مهربانو فهامی عزیزم ❤️
    ادیب گرانقدرم 💗
    غزل خیال انگیز و تحسین برانگیزی سروده اید با شما در تموج خیالتان همراه شدم
    زنده باد 👏👏👏👏💯💯🌸🌟
    پاینده باشید و سرفراز مانید و هماره درخشان
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

    • سحر فهامی

      مهر 3, 1402

      درودتان ، سپاسگزارم از همراهیتان و مرسی از اینهمه لطف و احساس مهربانو جانم🌹🌹🌹❤❤❤💫💫

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا