🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرغ آرزو

(ثبت: 259121) اردیبهشت 12, 1402 

 

با پر کشیدن انبوه لاشخوران
ترس از شکار مرغان آرزوست
این حکم نا نوشته کشتار بی گناه
تحقیر حکمت و اعتبار آبروست

یکسان نبودن هر نوع عدالتی
آزاد بودن بی بند و باری و زور
یکسان نبودن حقی به ناصواب
پیمان شکستن یک قائده، شعور

ملکی که تعادل شود به جور
داغی است گردن نیکان روزگار
رودی که خون روان بجای آب
تا رفع تشنه ظلمت کند چو دار

با ریشه های فراوان درون خاک
از ساقه های او که به بار نشست
روید ز میوه تلخی که طالب او
خیل خیانت گران افسار گسست

ما را به زور ملامت نشانده اند
تمکین بر تداوم یک زندگی شوم
قهری که سوخت کند مرا به جبر
تا از شکوه‌ جنت شوم چو موم

 

ادریس علی زاده اردیبهشت ۱۴۰۲

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فاضله هاشمی

    اردیبهشت 16, 1402

    پر کشیدن بلدم
    قفسم باز کنید
    با دعای پیکاسو
    قلم مو نقاشم کرد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا