🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مستزاد طنز مشکل روز جامعه گرانی

(ثبت: 229075) تیر 19, 1399 

مستزاد طنـــــــــز
مشکل روز جامعه
￿
گرانی
￿
گردد عوض خون به رگانم نگرانی
از دست گرانی
￿
یک شخص ندیدم که نباشد عصبانی
از دست گرانی
￿
بیرون شده از باغ نشاطیم و به سرعت
در کوچه‌ی نکبت

هستیم روان ،چون همه گشتیم روانی
از دست گرانی
￿
یکجور عجیبیست یکی در همه‌ی سال
شاد و خوش و سرحال
￿
حتی نکند کم شبی از خوشگذرانی
از دست گرانی
￿
اما دگری خرجیِ یک روز ندارد
دلسوز ندارد
￿
زین‌رو شده رخساره‌ی او چون سرطانی
از دست گرانی
￿
یارانه که دولت شده در دادن آن شل
بر او شده معضل
.
یک خربزه از آن نچکد گر بچلانی
از دست گرانی
￿
دل خوش نکنید آی بزرگان به جوانان
در شوکت ایران
￿
در ملت ما نیست انرژی جوانی
از دست گرانی
￿
هر خانه چو میدان نبردی شده یکسر
با جنگ دو همسر
￿
یک امر طبیعیست به هم کفش‌پرانی
از دست گرانی
￿
این جنگ اگر پا بگذارد به خیابان
ای ریش بزرگان
.
دانید به کشور بشود جنگ جهانی؟
از دست گرانی
￿
صدمرتبه در روز زنم بیش به خود نیش
با وحشت و تشویش
.
یکوقت«حسن»فحش نگویی به فلانی
از دست گرانی
￿
ای‌کاش نمی‌بود بزرگ اینهمه ایران
تا غزه و لبنان
￿
شاید فرجی بود به خاک خودمانی
از دست گرانی
.
از عقل به کلی شده این کله‌ی من پاک
از قیمت پوشاک
.
«صارم»چه عجب مُد بشود گر عریانی
از دست گرانی
￿
حسن سمیعی جندقی صارم

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. فریبا نوری

    تیر 19, 1399

    سلام

    طنز استادانه ای است
    شیرین و تلخ و اثر گذار

    🌹🌹🌹👏👏👏

    • حسن سمیعی

      تیر 19, 1399

      سپاس از حسن نظرتون🌸🌺🌷🌹

  2. محمد یزدانی

    تیر 19, 1399

    سلام جناب دوست
    بسیار عالی و زیبا
    🌸🌺 احسنت 🌸🌺

    • حسن سمیعی

      تیر 19, 1399

      سلام به استاد عزیز لطف شما همیشه شامل حال این حقیر است ممنون🌸🌺🌷🌹🌹🌷🌸

  3. محمدعلی رضاپور

    تیر 19, 1399

    از دست گرانی
    درودتان

    گرانقدر🌹🌹🌹😊

    • حسن سمیعی

      تیر 19, 1399

      سپاس سپاس🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷🌹

  4. علی سیاوشی

    تیر 19, 1399

    صارم ، گه آنست در این موش دوانی
    از دست گرانی ،

    گیری یقه را از پس و از پیش درانی
    از دست گرانی 😃😃😃😃

  5. حسن سمیعی

    تیر 20, 1399

    ممنون عزیز بزگوار🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷🌹

  6. درود بر سما شاعر متعهد

  7. حسن سمیعی

    تیر 21, 1399

    سلام و عرض ارادت ممنونم جناب🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷🌹

  8. درودها جناب سمیعی عزیز
    لب مریزاد جناب
    مستزاد طنز زیبا و روانی بود
    🌹🌹👌👌👌

    • حسن سمیعی

      تیر 22, 1399

      ممنون از لطف شما🌸🌺🌷❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا