🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تبانی آسمان با زمین

(ثبت: 246802) فروردین 18, 1401 

 

در پی خشکسالی های اخیر تبانی آسمان با زمین
￿
ای آسمان لطفا کمی هم فکر ما باش
از ما ببر سختی ز سرسختی جدا باش
￿
بر تن نداری پوششی از تکه‌ای ابر
عریانی و ماندم که گفتت بی‌حیا باش
￿
ناظر به سویت از زمین صدها ستاره
تا بلکه باشی بی‌ستاره در ردا باش
￿
آبی ز رنگ ِ آبی‌ات وقتی نریزد
آبی بیفکن زرد شو همرنگ ما باش
￿
کردی تبانی با زمین فهمیدم این را
لرزاندی‌اش گفتی که کانون بلا باش
￿
با بمبهای خوشه‌ای کُشتی خوشی را
خوش‌خوش بکاه از رنج و بر دردی دوا باش
￿
تغییر ما شاید تو را هم داده تغییر
اینجا تو اما مردِ کار نابجا باش
￿
هستیم بد، تقلید ما شایسته‌ات نیست
مثلِ زمانهای قدیمت باسخا باش
￿
تا چشمه‌های چشم ما بهتر شود خشک
تر کن زمین را فکر آب چشمه‌ها باش
￿
حسن سمیعی جندقی صارم

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 18, 1401

    هستیم بد، تقلید ما شایسته‌ات نیست
    مثلِ زمانهای قدیمت باسخا باش

    سلام و درود

    بسیار زیبا

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • حسن سمیعی

      فروردین 22, 1401

      سپاس ها استاد عزیز ممنون از لطفتون🌸🌺🌷🌹

  2. فریبا نوری

    فروردین 18, 1401

    درودها جناب سمیعی گرانقدر

    ایدۀ شعر و پرداخت آن زیباست.

    🌸🍃🌸🍃🌸

    – با توجه به اینکه فقط بیت اول می تواند بیتی مستقل باشد و بقیه ابیات وابسته به بیت اول و عضوی از بدنۀ یک شعر پیوسته هستند دلیل جدا سازی ابیات را با علامت ￿ متوجه نشدم.

    🌸🍃🌸🍃🌸

    • حسن سمیعی

      فروردین 22, 1401

      سلام و عرض ادب. هزاران درود. بزرگوارید. این جدا سازی بدون منظور و در پی فاصله گذاری هر بیت برای ترتیب و زیبایی ابیات پیش آمده ممنون از دقت و زیبا نگریتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا