🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جان است نان امید

(ثبت: 239582) خرداد 13, 1400 

جان است نان امید
￿
تغییر می‌توان داد ، با عزم خود جهان را
الگو اگر که گیریم ، دریای بیکران را
￿
ریزد ز نور خورشید ، فواره‌های امید
بر سر بگیر هر صبح ، این چتر رایگان را
￿
گر هست سهم ما شب ، امید نقطه‌نور است
بردار از دلت یأس ، بگذار کهکشان را
￿
یک‌روز با تحمل ، یک‌روز در تجمل
بنویس با توکل ، هر برگ امتحان را
￿
گاهی رسد به‌مویی ، اما گسستنی نیست
گلهای حکمت این است ، بشناس باغبان را
.
اُدعونی استجب را ، فرمود و کرد حاضر
هر،آنچه را که خواهی ، از او بگیر آن‌را
.
گیرم گرفته پاییز ، هر چار فصل ما را
چون سرو می‌توان کرد ، بی‌آبرو خزان را
￿
آری اگر‌چه گفتند ، باشد حیات از آب
جان است نان امید ، چشمی ندیده جان را
￿
یک بال از توکل ، یک بال صبر و امید
پرواز کن، بنامت ، کن قصر آسمان را
.
بارد شکوه کوه از ، هر گام استوارش
بیهوده است دشمن ، اغوا مکن جوان را
￿
اینجاست مهد ایمان ، سرشار از دلیران
بشنو که نام ایران ، پر می‌کند دهان را
￿
تا رفع هر چه سختی ، زین خاک مهرپرور
سازیم ورد جانها ، یا صاحب‌الزمان را
￿
امید آنکه روزی ، با پرتوِ ظهورش
روشن کند حریم دلهای عاشقان را

￿
حسن سمیعی جندقی صارم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 13, 1400

    سلام و ادب . حسن سمیعی صارم عزیز بسیارزیبا سروده اید. تصویرپروفایل؟!
    التماس دعا🌺🌸🌺🌸

    • حسن سمیعی

      خرداد 13, 1400

      سلام و عرض ادب و احترام استادنا جناب یزدانی
      هزاران سپاس از حسن نظرتان🌸🌺🌷🌹🌿💐

  2. حسن سمیعی

    خرداد 13, 1400

    یک دنیا سپاس🌸🌷🌹🌺

  3. حسن نبی

    خرداد 16, 1400

    درود جناب دوست ، بسیار عالی سرودید
    بارد شکوه کوه از ، هر گام استوارش
    بیهوده است دشمن ، اغوا مکن جوان را

    👏👏👏👌👌👌

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا