🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقیاس علم

(ثبت: 231994) مهر 6, 1399 

« مقياس علم »

غافل مشو ، زِ نيك و بد خود برادرا
هر نيك و بد، جدا شود از اين زبان مرد
مقياس علم، چون بُوَد4 اندر زبان مرد
برگو به اين زبان هوسباز هرزه گرد
بر گو زبان درازي مردم فرو گذار
تا همتت بُوَد ، به سخنهاي بد مگرد
مردس زِ علم هرچه كند با هنر كند
علمس كه سود بخش بُوَد بر زبان مرد
علم است و معنويت و عرفان5 روزگار
صادر شدس، به سطح جهان از زبان مرد

٭٭٭
4- باشد 5- شناختن- معرفت- درايت
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. 🌹🌹🌹💐💐💐💐

  2. جواد مهدی پور

    مهر 6, 1399

    درود بر شما جناب مصطفایی عزیزم

    بهره مند شدم

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐

  3. درود ارجمند 🌿🌺🌺🌺🍃

    • سلام و درود استاد انصاری
      سپاس از حضورتان
      🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا