🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مناجات

(ثبت: 209766) اردیبهشت 31, 1398 

چه توفیق باشد ز دریای علم
کمی سهم بردم که گویای علم

که اندک علومی مرا آ رزو
ز ایام خُردی ببود ای نکو

چنین فهم شد هر چه خواهی عمل
چو کردی به گنجی رسیدی امل

تو را دانشی داد جانا قبول
کشی نظم آیات قرآن رسول

زبانی چه شیوا مفاهیم آن
به نظمی فعولن در آمد بیان

چه تعریف باشد بخوانی عیان
علومی بخوانی کلامی بیان

ز خالق خدایی بسی مهربان
به نظمی در آمد علومی بخوان

تو را گنج دنیا و اُخری شود
که صاحب عمل را چه اولی شود

نه رنجی به گنجی تو را رهنمون
که هر لحظه خوانی علومت فزون

که سرمایه جاوید باشد تو را
به هر جا که بودی و هستی ثنا

چه غم جان من بُرده ای گنج خویش
طعامی به خواندن بگیری چه بیش

مفاهیم قرآن والی بخوان
هدایت شود هر که خواند بدان

خدایا چه گویم به ایما نظر
مفاهیم قرآن به خواندن ثمر

که هر بیت شد ذکر رحمان دلا
به نجوای دل در ترنّم ثنا

ولی را به هر آیه ای از قرآن
ز دنیا به اُخری کشان مهربان

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مریم محبوب

    اردیبهشت 31, 1398

    درودها استاد گرامی 🌷

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌺🌺🌺

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 31, 1398

      سلام سرکار خانم محبوب

      سپاس از خوانش صمیمانه تان…

      🌹🌹🌸🌸🌺🌺🌹🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 31, 1398

    درود تان🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 31, 1398

    سلام و درود

    بسیار زیبا و محکم سروده اید

    در پناه خدا 🌿🙏

    • ولی اله بایبوردی

      خرداد 1, 1398

      سلام استاد بزرگمهر

      عزّت زیاد

      سپاس از خوانش محبت آمیزتان…

      در پناه ایزد منّان

      🌹🌹🌺🌺🌹🌹

  4. درود بر شما
    مثنوی شیوایی سرودید.
    هنرتان جاودانه

    • ولی اله بایبوردی

      خرداد 1, 1398

      سلام

      ممنون از خوانش صمیمانه تان

      زیبا ملاحظه فرمودید …

      🌿🌹🌹🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا