🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 منشور کوروش

(ثبت: 244198) دی 17, 1400 

 

بلندآوازه بادا گور کوروش
جهانی چهره مشهور کوروش
نیاوردند انجیل و اوستا
کلامی بهتر از منشور کوروش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. سیاوش آزاد

    دی 17, 1400

    سلام چرا گور؟ خودش بلندآوازه باد
    مصرع دوم روان نیست
    بیت دوم هم فکر نکنم صحیح باشد نمیدانم شما مقایسه کرده اید که منشور را برتر میدانید مثلا چه کلامی در منشور آمده که فوق آن در انجیل نیست انجیل که مطالب عمیقی دروست موفق باشید

    • محمد حسنی

      دی 17, 1400

      درود
      گور فانی ست در هر صورت این یاد است که مانا می ماند
      ضمنا مطمئنا نامه های علی ع) در نهج البلاغه را نخواندید وگرنه، به صلح و انسانیت و حقوق بشر دید تازه ای پیدا می کردید که نمونه ندارد🌨🌨

      • محمد عالمی

        دی 21, 1400

        راه در جهان یکی است و آن راه راستی است
        درود و سپاس از حضورتون

        • محمد حسنی

          دی 22, 1400

          مقیاس این را راستی در کجا تعیین می شود یا با چه، با عقل پر خطای انسانی،؟
          برقرار باشید

    • محمد عالمی

      دی 21, 1400

      درود بزرگوار
      سپاس از نقدتان
      مهم این هست که منشور کوروش زمینی بوده

  2. طارق خراسانی

    دی 17, 1400

    سلام و درود
    با اجازه شما من شعر زیبای تان را اینگونه خواندم ‌:

    نیایشگاه من شد گور کوروش
    ادب، اندیشه، شد مقهور کوروش
    نیاوردست انجیل و اوستا
    کلامی بهتر از منشور کوروش

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • محمد عالمی

      دی 21, 1400

      سلام و درودها
      ویرایش شما رو میپذیرم

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 17, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . استاد گرانمهر بسیار زیبا و گویا 🌺
    . با شناختی که از جنابعالی دارم . . بیشتر در انتظار اشعار فوق زیبایتان هستم 🌺
    . سر ارادت ما و آستان حضرت دوست 🌺🌿🌹🌿🌺

    • محمد عالمی

      دی 21, 1400

      درودها بزرگوار
      چشم فرصت کنم حتما

  2. فریبا نوری

    دی 18, 1400

    درود جناب عالمی گرانقدر

    بیت اول نیاز به ویرایش دارد. در مصراع نخست، کلمۀ گور علاوه بر آنکه با بلندآوازه همنشینی مناسبی ندارد کلمه ای تحقیر آمیز است و با تفاخر و مباهاتی که در بیت دوم، و در کل شعر حاکم است، نیز همخوانی ندارد. در مصراع دوم هم، جهانی و مشهور همدیگر را از نظر معنایی پوشش می‌دهند و یکی از آنها حشو ست.

    با درود بیکران
    🌷🌷🌷🌷🌷

    • محمد عالمی

      دی 21, 1400

      درود شاعره بانوی گرامی
      سپاس از نقد ارزشمندتون

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا