🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 منظومه هزار و یکشب

(ثبت: 246389) فروردین 2, 1401 

منظومه هزار یکشب

از غمزه های چشم غزالت غزل شدم
با حبه های قند جمالت عسل شدم

اهل فلات دامن عشقم ولی چه سود
با رشته های گوشه شالت گسل شدم

منظومه هزار و یکشب گمراهیم شدی
در حلقه حلقه های زلالت زحل شدم

اصل مرا به خاک محبت سرشته اند
با وعده های میوه کالت بدل شدم

از یاد اگرچه رفته نشان و مکان ما
با جلوه های وهم و خیالت مثل شدم

میقاتمان به مشعر هول و ولا کشید
در سجده های رو به زوالت هبل شدم

آواره ام نمودی و می دیدمت که باز
با خنده های گونه چالت بغل شدم

◇غزلی با سه قافیه ه ل ل

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. اله یار خادمیان

    فروردین 2, 1401

    باسلام موفق و موید و منصور باشی
    جناب استاد معصوی بهار طبیعت عید نوروز
    مبارک و میمون باد🌹🌹🌹🌷🌷🌷👏👏

  2. طارق خراسانی

    فروردین 2, 1401

    سلام و درود بر خداوند شعر و ادب

    غزلی ست زیبا و ذوقافیتین و از صنایع بدیع است
    خیلی خوب از پس این کار بر آمده اید
    اگر این اثر با شکوه غزل اول سال تان باشد حکایت از آن دارد که امسال شاهد اشعار بسیار زیبایی از شما خواهیم بود.

    در پناه خدا شاعر خوب پاک 🌿❤️👏👏👏👌❤️🌿

  3. سیاوش آزاد

    فروردین 2, 1401

    سلام
    قافیه اندیشم و دلدار من
    گویدم مندیش جز دیدار من

  4. فریبا نوری

    فروردین 2, 1401

    میقاتمان به مشعر هول و ولا کشید
    در سجده های رو به زوالت هبل شدم

    درودها استاد معصومی گرانقدر
    بسیار زیبا
    🌷🌷🍃🍃👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا