🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من شاعرم به اوج قلم می نشانمت

(ثبت: 4965) آبان 11, 1396 

در این نبرد، دشمنتان منگ مانده است
یکصد گروه و دوصد هنگ، مانده است
از سنگ تان به صورتی آژنگ مانده است

از زندگی برای شما جنگ مانده است
دنیابرای چشم شما تنگ مانده است

فریادتان فلک نشنیده، به شوقِ صبح!
وین نقش های خوش که کشیده، به شوق صبح؟
جانم سحر چه ها که ندیده به شوقِ صبح!

ای پیله های تازه تنیده به شوق صبح
در دفترِ سیاهِ زمان ننگ مانده است

اکنون بیا و دشمن خود در کمند کن
دل را به جان بیاور و کوهِ سهند کن
زان چاره ای برای دلِ دردِمند کن

راهی نمانده سنگ دلت را بلند کن
وقتی برای چاره فقط سنگ مانده است

تنها تویی و همت بازو و گوهرت
کوه امید باشد و این حرفِ آخرت
باشد خدای عزوجل یار و یاورت

ای نقشِ سرخِ قلبِ زمین ؛ در برابرت
پای تمام عاطفه ها لنگ مانده است

انگیزه ای برای دلِ خود بدانمت
دانم غمت، به سینه ی خود می کشانمت
من شاعرم به اوج قلم می نشانمت

جایی شبیه غَزِّه غزل می چکانمت
از زخم تو به روی بشر ننگ مانده است

طارق بگو :«که طفلِ فلسطین دلاوری ست
مردانه در مقابلِ اقوامِ بربری ست
این جنگ، جنگِ شوم و بد و نابرابری ست

دیگر حقوق و حق بشر حرفِ سرسری ست
مردی ، شرف، که در پسِ نیرنگ مانده است »

مخمس با تضمین از غزل زیبای آقای جابر ترمک

24 تیر 1393

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. اسماعیل علیخانی

    آبان 12, 1396

    سلام استاد

    آفرین بر طبع مسمط سرای شما

    و اما فلسطین زخمیست که با خیانت و نفهمی خودی نما ها بر جان جهان اسلام فرود آمده است

    حماس را ببینید پس از این همه حمایت از طرف ایران در جنگ سوریه جانب تروریست ها را گرفت

    آن وقت ما انتظار داریم این ها کشورشان را آزاد کنند

    اگر ایران نبود باور کنید تا الان دیگر اثری از فلسطین نبود

    استاد اخلاق حضرت آیت الله ناصری می گفتند که قضیه ی فلسطین جز با ظهور آقا حل نخواهد شد.حال اگر این مطلب را با پیش بینی رهبر معظم کنار هم بگذاریم که گفتند اسرائیل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید انشاالله خبرهای خوشی در راه خواهد بود.

    ای کاش باشیم و ببینیم که اسرائیل بیست و پنج سال که هیچ چند سال آینده را هم نبیند.

    للحق دوله و للباطل جوله

  2. منصور شاهنگیان

    آبان 13, 1396

    درود بر جناب طارق …

    بسیار زیبا و تاثیرگزار …

    احسنت و دستمریزاد …

  3. جواد مهدی پور

    آبان 13, 1396

    درود استاد گرانقدرم جناب طارق خراسانی عزیز

    از شعر بسیار زیبا و آسمنانیتان بهره بردم

    به امید روز که اسرائیل از صحنه روزگار محو شود

  4. آبان 14, 1396

  5. اکبر رشنو

    آبان 25, 1396

    درودها

    ارزنده  وسرشار  فراز های  مضا مین و   ازهمه مهمتر 

    شعری در قامت  تعهدی  بلند و ارجمند

    و این  بارز شعری  در خور و درد بخور ومتهدست  و بهنگام

    و

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا