سلام و ارادت . صرف نظر از نیت استاد طارق و توضیح ایشان عرض می کنم اصل فلسفی دور تسلسل که در علت العلل قطع است نباید با نظریه ی تناسخ یک جا بحث شود یعنی این دوبحث مخل معنوی هم اگر باشد اما متضاد نیست از نظر فلسفی متضاد در یک موضوع است این دوموضوع است با اجازه تیک نقد می زنم که بیشتر در این خصوص صحبت شود
سلام و درودتان
استادعزبز
زیباست.
به گمانم منظورتان این است که بعد از مرگ (بسیار از افراد)
شخصی هست که ادامه دهنده ی روش و زنده کننده ی نام آنها باشد
(نه این که واقعا اعتباری قائل باشید قضیه ی فلسفی باطل
تناسخ را که در شرق دور، مطرح بوده است و در فلسفه ی اسلامی، دلایل قوی بر رد آن داریم.)
در پناه خدا،
پیروز و بهروز باشید ❤️🙏
سلام و درود
اولین سوال بنده از شما این است که آیا خدا قادر است؟
جواب شما قطعا آری ست
سوال دوم مطرح می شود
چون خدا قادر است لذا ذره را می تواند از وجود خود خلق کند
اگر ذره از وجود خدا باشد اناالحق حسین بن منصور حلاج را که حضرت امام(ره) را با این بیت
فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سردار شدم
تایید فرموده اند مورد قبول قرار می گیرد.
حال آیا ذره می تواند از وجود خدا باشد؟
جواب بنده بلی ست
اثبات آن آسان است
مگر خداوند حی جاوید نیست؟
خب ذره هم حی جاوید است
بدین توضیح که مرگ بر ذره حادث نمی شود
اگر مخالف این نظریه هستید لطفا یک ذره مرده نشان دهید
مثلا ذرات خاکستر، آیا آن ذرات مرده اند؟
جواب هرگز
اگر به آزمایشگاه برده و آنالیز شود پروتون، نوترون، الکترون و… ذرات کوچک دیگزی را خواهید.دید که در حال چرخش و حیات هستند.
و اگر به مقوله جان بپردازیم که بسیار روشن می، شود انالله و اناالیه راجعون شامل جان می شود چون جسم از خاک و به خاک باز میگردد و این جان است که به سوی اصل خود در پرواز است.
مرغ باغ ملکوتم، نی از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم
با این توضیحات و خصوصا داستان معاد تناسخ چندان مقوله ی پیچیده ای نیست که فلاسفه ی اسلامی آن را محال عقلی دانسته اند.
سپاس از حضور آن گرامی و عزیز جان
در پناه خدا……… 🌿🙏❤️🌿
سلام و درود و ارادت و احترام،
پس خدا را شکر،
منظور، آن تناسخ (به معنای خاص) در فرهنگ شرق دور
(البته شرق دور به تعبیر اروپایی ها) نیست.
حتما می دانید که منظور آنها
چیز دیگری است.
آنها می گویند وقتی کسی مرد، روحش به بدن فرد تازه به دنیا آمده بر می گردد
یعنی یک نفر، در واقع، چند نفر است و خودش نمی داند
مثلا این جانب، خودم نیستم بلکه ممکن است جد چندم خودم باشم و روح او در بدن من است، نه این که روح او فقط مرا دعا و تایید کند یا یک جوری بین ما وابستگی باشد بلکه من عین او هستم یا او عینا من است و من که مُردم، ممکن است دیگر خودم نباشم و مثلا نوه ی خودم بشوم و بروم در بدن تازه به وجود آمده ی او و نه من بدانم که نوه ی خودم شده ام و نه نوه ام بداند که پدربزرگ خودش است.
منظورم این سفسطه بافی ها بود که منظور از تناسخ است
(سخن از دیدگاه حسین حلاج هم که در حوصله ی این مقال نمی گنجد و مجالی دیگر می طلبد).
بهترین ها نصیب تان!
❤️❤️❤️🙏
سلام مجدد
بله با شما موافقم و مطالب آن افراد بشدت رد می شود.
اگر کتاب سوانح العشاق احمد غزالی را بخوانید با مقوله ی جان و عشق آشنایی بیشتری خواهید یافت.
🌹🌹🌹🌹
در پناه خدا ❤️
منظور، این که چنین
اندیشه ای را دستمایه ی مضمون مورد اشاره ی خود قرار داده اید بدون این که اصل فلسفی مطلب، برایتان اصالت و اعتباری داشته باشد
همچنان که مثلا عارفان در شعرخود گاهی دم از شراب می زده اند
و ما می دانیم که منظورشان این شراب مادی نیست.
شما هم حتما تناسخ را دستمایه ی پردازش مضمون خود قرار داده اید، نه این که واقعا اعتقادی به آن داشته باشید. ❤️🙏
مرداد 3, 1399
سلام و ارادت . صرف نظر از نیت استاد طارق و توضیح ایشان عرض می کنم اصل فلسفی دور تسلسل که در علت العلل قطع است نباید با نظریه ی تناسخ یک جا بحث شود یعنی این دوبحث مخل معنوی هم اگر باشد اما متضاد نیست از نظر فلسفی متضاد در یک موضوع است این دوموضوع است با اجازه تیک نقد می زنم که بیشتر در این خصوص صحبت شود
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و درودتان
استادعزبز
زیباست.
به گمانم منظورتان این است که بعد از مرگ (بسیار از افراد)
شخصی هست که ادامه دهنده ی روش و زنده کننده ی نام آنها باشد
(نه این که واقعا اعتباری قائل باشید قضیه ی فلسفی باطل
تناسخ را که در شرق دور، مطرح بوده است و در فلسفه ی اسلامی، دلایل قوی بر رد آن داریم.)
در پناه خدا،
پیروز و بهروز باشید ❤️🙏
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و درود
اولین سوال بنده از شما این است که آیا خدا قادر است؟
جواب شما قطعا آری ست
سوال دوم مطرح می شود
چون خدا قادر است لذا ذره را می تواند از وجود خود خلق کند
اگر ذره از وجود خدا باشد اناالحق حسین بن منصور حلاج را که حضرت امام(ره) را با این بیت
فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سردار شدم
تایید فرموده اند مورد قبول قرار می گیرد.
حال آیا ذره می تواند از وجود خدا باشد؟
جواب بنده بلی ست
اثبات آن آسان است
مگر خداوند حی جاوید نیست؟
خب ذره هم حی جاوید است
بدین توضیح که مرگ بر ذره حادث نمی شود
اگر مخالف این نظریه هستید لطفا یک ذره مرده نشان دهید
مثلا ذرات خاکستر، آیا آن ذرات مرده اند؟
جواب هرگز
اگر به آزمایشگاه برده و آنالیز شود پروتون، نوترون، الکترون و… ذرات کوچک دیگزی را خواهید.دید که در حال چرخش و حیات هستند.
و اگر به مقوله جان بپردازیم که بسیار روشن می، شود انالله و اناالیه راجعون شامل جان می شود چون جسم از خاک و به خاک باز میگردد و این جان است که به سوی اصل خود در پرواز است.
مرغ باغ ملکوتم، نی از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم
با این توضیحات و خصوصا داستان معاد تناسخ چندان مقوله ی پیچیده ای نیست که فلاسفه ی اسلامی آن را محال عقلی دانسته اند.
سپاس از حضور آن گرامی و عزیز جان
در پناه خدا……… 🌿🙏❤️🌿
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و درود و ارادت و احترام،
پس خدا را شکر،
منظور، آن تناسخ (به معنای خاص) در فرهنگ شرق دور
(البته شرق دور به تعبیر اروپایی ها) نیست.
حتما می دانید که منظور آنها
چیز دیگری است.
آنها می گویند وقتی کسی مرد، روحش به بدن فرد تازه به دنیا آمده بر می گردد
یعنی یک نفر، در واقع، چند نفر است و خودش نمی داند
مثلا این جانب، خودم نیستم بلکه ممکن است جد چندم خودم باشم و روح او در بدن من است، نه این که روح او فقط مرا دعا و تایید کند یا یک جوری بین ما وابستگی باشد بلکه من عین او هستم یا او عینا من است و من که مُردم، ممکن است دیگر خودم نباشم و مثلا نوه ی خودم بشوم و بروم در بدن تازه به وجود آمده ی او و نه من بدانم که نوه ی خودم شده ام و نه نوه ام بداند که پدربزرگ خودش است.
منظورم این سفسطه بافی ها بود که منظور از تناسخ است
(سخن از دیدگاه حسین حلاج هم که در حوصله ی این مقال نمی گنجد و مجالی دیگر می طلبد).
بهترین ها نصیب تان!
❤️❤️❤️🙏
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام مجدد
بله با شما موافقم و مطالب آن افراد بشدت رد می شود.
اگر کتاب سوانح العشاق احمد غزالی را بخوانید با مقوله ی جان و عشق آشنایی بیشتری خواهید یافت.
🌹🌹🌹🌹
در پناه خدا ❤️
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و درود و سپاس فراوان
❤️❤️❤️
🙏 🙏🙏
پاسخ
مرداد 3, 1399
منظور، این که چنین
اندیشه ای را دستمایه ی مضمون مورد اشاره ی خود قرار داده اید بدون این که اصل فلسفی مطلب، برایتان اصالت و اعتباری داشته باشد
همچنان که مثلا عارفان در شعرخود گاهی دم از شراب می زده اند
و ما می دانیم که منظورشان این شراب مادی نیست.
شما هم حتما تناسخ را دستمایه ی پردازش مضمون خود قرار داده اید، نه این که واقعا اعتقادی به آن داشته باشید. ❤️🙏
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و عرض ادب
دست مریزاد
تو می روی و دوباره بر می گردی
بر اصل حیات مفتخر می گردی
وقتی که خدا تو را در آغوش گرفت
دنبال چه چیز بی ثمر می گردی؟
بداهه ای ناقص🙈
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و درود
بداهه ی زیبایی ست
سپاس از حضورتون
در پناه خدا 🙏❤️🙏
پاسخ
مرداد 3, 1399
رجعت زنده شدن گروهی از مردگان و بازگشت آنان به دنیا
در دوران ظهور حضرت مهدی است.
سلام و درودها
رباعی قابل تامّل….
دستمریزاد
استاد ارجمند جناب خراسانی عزیز
تقدیمی : 🍃
کنی یاد از هنرمندی خدایی
که هستی را به یک دم خلق هایی
به هر حالی کند نو خلق جانا
جز اویی را نبینی هر کجایی
ولی اله بایبوردی
🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸
پاسخ
مرداد 3, 1399
سلام و درود
سپاس از حضور گرمتان
در پناه خدا 🌿❤️🙏🌿
پاسخ
مرداد 5, 1399
…..من میروم و دوباره برمیگردم🌹🌹
درودها استاد بزرگوار
زیباست و جای تامل دارد
🌹🌹🌹
قلمتان رقصان
دلتان بهاری
پاسخ
بستن فرم