🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من

(ثبت: 254891) دی 22, 1401 

 

دادگه آغاز شد، من بودم و من بود و من
گفت روحت مرده است و روی من هم هست ظن

من به من گفتا که روحش مرده است اشکال چیست؟
آدمی یک جسم تو خالیست محدود به تن

داد زد من؛ کین اراجیفت کجا آموختی
من، تو چون پروانه ای پس پیله تن را بکن

“پیله و پروانه دیگر چیست” من گفت اینچنین
نسخه درد من این است باده و مستی و زن

ناگهان آرامشی در من چنینم زد صدا
مست باید بود لیکن از گل و عطر چمن

پیر من گفتا که اینها جملگی پوچ است و بس
روح را از پا در آورد غصه و درد وطن

حال هم این دادگه را لحظه ای خالی کنید
مرده خوبیت ندارد بر زمین لای کفن

حکم من اعدام بود و من ز این خوشحال بود
حیف روحم شد فدای این جدال من و من

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سلام و درود و خدا قوت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا