🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مونالیزای زندگی

(ثبت: 208145) اسفند 4, 1397 
مونالیزای زندگی

لب بازکن
حرفی بزن!
تبسّم صمیم صبح!
تیغ طلوع بر کش! بر هر چه شبم
بر هرچه سایه روشن
به هزار گرگ و میش
رونق روز بزن!
هر چه گماشته ی گمان ،گم گور کن
بشکن!،
این طنّازی و لطف
ای نازکی لحن!
مات هر شیشه و شبهه ی هر پیله
بزدا ،از هم بگسل
پر سوزان سرب کن سرمای سخن
خطیر و خوفناک
بزن بی بر هرزمستان از بیخ و بن
تو!
باران بهاری
ای گلان گیسو بلند!
بشویی زیر گام های بی شمار خود
نو ،نو
هرغصه و غم و درد و رنج مزمن کهن
تو !
شعری ، لبخند بلند
آوازه ی بی کلام آوازی درنم وترنم لحن
جاری در سراسر هر سطور من
مرا بخوان ، فقط
ای لبخند!
تو چکید ماهی!
از همه ی آسمان ابر
طرحی نو
در فکن!
دستی در مهتاب خویشتن
خطّی از شهاب ، میانه شب بزن!
میانه موهای روشنی بخش مهتاب
بر هرچه سیاهچاله و چال و
مرگ و مرداب بکار!
نقشی از ارغوان دل
بر هرچه پیچ وبیشمارتاب بزن
بی هیچ دریغ بزن!
ای نوروز بهروز نگاه من! بزن!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا