🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مکان ابدی

(ثبت: 209349) فروردین 28, 1398 

فطرت ديو در اين مرحله ، از بي خِردي است

فطرت آدمي از فطرت ديو است ، بري است

آدم از مرحله اول به ره ديو رَوَد

فطرتش گر نـشناسد،به همان ديو و ددي است

آدم اَر4 فطرت انسان نـشناسد ، عجب است

رتبه ي آدميان ، فاقد هر ديو و ددي است

فطرت ديوس و انسان،همه در يك بشر است

آنكه انسان حقيقي بُوَد5 از روح قوي است

راه نارفتـه بـرادر ، ره نـنگش نَـبُوَد

آدم اَر راه غلط رفت ، ره بي ادبي است

كار نيكو و ره نيك ، تمام از بشر است

راه بد رفتن و كار بدس، از ديو و ددي است

آدم با ادب آن رهروي اش از پدر است

هر كه همراه پدر نيست ،همان بي ادبي است

بشـر آن راه بدِ ديو و ددي را تو مـرو

هركس آن راه برفتس،به همان ديو و ددي است

بشر همراه پدر باش ، پدرت آدم بود

آدم اَر ديو شود ، معني آن بي خِردي است

پسـر از نسل بشـر باشـي و آدم پدرت

پسر اَر مثل پدر نيست، همان بي خِردي است

غافل از كار خداي ، آدم خاكي تو مباش

آدم از خاك برون آمد و سر خيل نبي است

حسن آن جنت و آن خُلد برين1 را بنگر

آن مكان ابدي هست و مكان ادبي است

٭٭٭

4- اگر 5- باشد

1- بهشت بالايين

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا