🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مگذارید دلی سرد شود

(ثبت: 247948) خرداد 3, 1401 

 

مگذارید دلی سرد شود
که اگر سرد شود درد شود

آنکه گردد سبب دلگرمی
شرف آموزِ زن و مرد شود

من نه دل، جان بنهم در پایش
عشق را آنکه دل آورد شود

همه دانیم چه پیر و چه جوان
نرسد آب به گل، زرد شود

دلِ دیوانه ی چشمت، غم را
لشکری کو که هماورد شود؟

2 خرداد 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. عظیمه ایرانپور

    خرداد 3, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌸

    • خرداد 3, 1401

      سلام دخترم

      سپاس از مهر نگاهت

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  2. سارا رحیمی

    خرداد 3, 1401

    درود بر استادخراسانی واشعار زیبایش
    بسیار زیبا خواندم از قلمتان استاد
    مانا باشید وتندرست
    🌺🌺🌺

    • خرداد 3, 1401

      سلام دخترم

      سپاس از حضور مشوقانه ات

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  3. محمدعلی رضاپور

    خرداد 3, 1401

    سلام و درود و ارادت
    مگذارید دلی سرد شود

    • طارق خراسانی

      خرداد 3, 1401

      سلام

      دلتنگتان بودم

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  4. سیاوش آزاد

    خرداد 3, 1401

    سلام دل آورد را اگر توضیحی دهید
    جناب خراسانی من مدتی نبودم چرا احوالی از من نمی پرسید گاه گویم نکند اجر و قربم در منظر بابا کاسته شده است

    • طارق خراسانی

      خرداد 3, 1401

      سلام و درود بر سیاوش عزیزم
      بنده که همیشه دعاگوی شما هستم و مجبت های تان را محال است فراموش کنم
      دو ماهی ست که بیشتر در مسافرت هستم و اکثرا شبها سری به سایت می زنم.
      حالا شما بفرمایید چه اتفاقی برای تان پیش آمده که به سایت تشریف نیاورده اید؟
      اما دل آورد_ جلب القلب

      دل کسی را بدست اوردن – معنی در دیکشنری آبادیس
      معنی دل کسی را بدست اوردن – معانی، لغت نامه دهخدا، فرهنگ اسم ها، فرهنگ معین و عمید، مترادف و متضاد و …

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🌿

      • سیاوش آزاد

        خرداد 3, 1401

        سلام معنا این می شود؟
        من برای آنکسی که دل عشق را به دست می آورد دل نه بلکه جان را به پایش می نهم

        آدمی را گاه خلوت لازم است

        مصلحت چنان دیدم که در نشیمن عزلت نشینم و دامن صحبت فراهم چینم و دفتر از گفت‌های پریشان بشویم و من بعد پریشان نگویم.

        زبان بریده به کنجی نشسته صمٌّ بکمٌ

        به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم

        • طارق خراسانی

          خرداد 4, 1401

          سلام مجدد
          چرا خلوت گزیده اید؟
          بنده به سهم خود اگر خطایی کرده ام عذر خواهم.
          اما در خصوص معنای بیت
          *خدا را ” از خدا هم معنی می دهد
          من نه دل، جان بنهم در پایش
          عشق را آنکه دل آورد شود
          از عشق انکه دل آورد شود من نه دل جان به پایش خواهم داد.
          در پناه خدا ❤️❤️❤️

          • سیاوش آزاد

            خرداد 4, 1401

            سلام متشکر
            دوستان که لطف دارند بخصوص حضرتعالی زنده باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا