🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میتوان همراه بود …

(ثبت: 4385) تیر 9, 1396 

             « به نام خدا »

میتوان با شاخه ای گل خاطری را شاد کرد

یا دلی افسرده را از بند غم آزاد کرد

میتوان با تند خویی خانه را ویران نمود

یا همان ویرانه را با خُلق خوش آباد کرد

میتوان عمری برای غفلتی افسوس خورد

یا که با ایمان و کوشش فرصتی ایجاد کرد

میتوان با عشق گاهی تا ابد خوشبخت بود

یا که در هجرانِ شیرین یادی از فرهاد کرد

میتوان آن یارِ شهر آشوب را از یاد برد

یا برای ساعتی از فتنه هایش یاد کرد

میتوان با یک جهان رازِ نهان خاموش ماند

یا میانِ کوی و برزن جمله را فریاد کرد

میتوان در ناتوانی از خدا امداد جُست

یا به دورانِ توانمندی کمی امداد کرد

میتوان لبخند را بر سالمندی هدیه داد

یا جوانی تازه در ره مانده را داماد کرد

میتوان پیوند الفت را برید از بیخ و بن 

یا برای بارِ دیگر الفتی بنیاد کرد

میتوان از پای تا سر صد هزار ایراد داشت

یا ز پاکی در محافل خطبه ها ایراد کرد

میتوان تا آخر عمر از تباهی دور شد

یا تمام عمر را با یک خطا بر باد کرد

میتوان «مهران» چه آسان با خدا همراه بود

یا چه آسانتر از او غافل شد و بیداد کرد.

       « مهران اسدپور »

نظرها
  1. سلام بر شما

    آفرین

    پند نامه ای بود زیبا

    • مهران اسدپور

      تیر 11, 1396

      درود و سپاس جناب علیخانی عزیز…

      پاینده باشید به مهر…

  2. طارق خراسانی

    تیر 13, 1396

    سلام و درود بر مهران عزیزم

    مدتی ست گرفتار کارهای خاصی هستم و کمتر می توانم در خدمت دوستان گرانقدرم باشم .

    دوازده بیت محکم و عالی  و استادانه سروده اید .

    بی دون تعارف باید بگوبم  ما از این اشعار متاسفانه در عصر حاضر کم داریم  و اگر شخص من در جوانی این پند ها را شنیده بودم و عمل می کردم  اکنون در سن پیری حداقل یک خواب راحت داشتم .

    این غزل از جان بر آمده نه از دل  و بوی غیب را می دهد.

    جان مریزاد

    در پناه خدا شاد زی

    • مهران اسدپور

      تیر 15, 1396

      درودها جناب خراسانی عزیز ؛

      سپاس از همراهی ، بنده نوازی و مهر مدامتان…

      در پناه حق شاد و تندرست باشید.

  3. درود   بر استاد 

     بسیار  زیباست

    • مهران اسدپور

      آذر 27, 1397

      درودها جناب مصطفایی گرانقدر …

      سپاس از همراهی و اظهار لطف حضرتعالی …

      موفق و منصور باشید .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا