🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میخانه ی سرخ ..

(ثبت: 2627) مهر 25, 1395 

بسمه تعالی

عشق را جز در نگاه چشم تــو جستن  خطا ست

زنده ی عشق ست هر مـرغی که در دام بلا ست

ما فریب رنگ رخسار و ریــا را  خورده ایم

شیخ در وقت عبادت  گرم تزویر و ریاست

کشتی دل نشکند با موج گیسوهای تــــــــــو

عرشه خالی نیست اینجا عشق جای ناخداست

کرده ام تحقیق ، عقل و عشق ، آب و آتش اند

از ســــراب عقل سیرابیم  پس آتش کجاست ؟

من به هر آهوی زیبا رو که یک دل داده ام

دیده ام در عین زیبایی رفیق بــــی وفاست

لب نگو میخانه ی سرخ ست در دور دهـــــان

بوسه ای از گوشه ی لب های دلبر سهم ماست

خنجـــری از پشت در قلبم فرود آورد   او

خواستم پاسخ دهم با قهر ، دیدم آشناست

تا نبیند اهل دل ، دانـــا نمی گوید سخن

اهل دانش در مقام فهم دل  بی ادعاست

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):