🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میراث

(ثبت: 250877) شهریور 16, 1401 
میراث

 

خواستم تا غزلی نغز سرایم به رسای پدرم
دیدم آن به که نویسم ابیاتی که بخواند پسرم

دوره ام دورهء پر حادثه ایی بود ز تقدیر بدم
روز من شام نشد تا مگر آید دو سه سنگی به سرم

بوده همواره گریزان ز من آهوی گریزندهء بخت
شانس نزدیک نشد تا بزند خرده سفالی به درم

لیکن ای جان ؛ پدرت یک نفس از عشق و صفا دور نبود
مرغ بستان وفا بود و امین در نظر اهل حرم

چشم آلوده نکردم که بماند دل گلزار تمیز
در دبستان صفا نام نوشتم ز دو طفل بصرم

روز اول بشکستم قلم پای جفا , در پی آن
در صف اول اصحاب محبت بنشاندم تبرم

تا شود نرم و به میراث نماند ز دمش خسته درخت
خلقِ آسوده , به نفرین و دعا خسته نخواهد کمرم

نازنینم دل مخلوق که چون شیشه ظریفست و نظیف
چرک و برنده شود گر شکند با بدی مختصرم

گر محبت بکنی شربت و ریزی به دل خلق جهان
با خطایی بشود زهر و دگر مزه نیابد به دِرَم

پسرم راز جهان است به نیلوفر و پیچندگیش
مهربانست و در آغوش بگیرد تن هر خشک و ترم

مهربان باش و چو خورشید بتاب از سر مهرت به جهان
تا شوی محترم خلق ، به تکریم صفا و به کرم

پدرت راضی دلداده و تو رشد نمودی به حلال
تا گشایم پَر و آسوده نهم پای به راه سفرم

هر که در ساحل دنیا قدمی زد اثرش ماند به شن
به که میراث به ردَّم بگذارم چو تو زرین گهرم.
.

سیدرضاموسوی راضی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 16, 1401

    درود بر شما
    خداوند سایه ی شما را بر سر خانواده مستدام بدارد
    روح پدرتان شاد و یادشان گرامی باد
    🌹🌹🌹🌹🌹💐🙏

  2. سیاوش آزاد

    شهریور 16, 1401

    سلام
    دیدم آن به که نویسم ابیاتی که بخواند پسرم
    ظاهرا ابیاتی به ضرورت وزن به فتحه الف و با خوانده می شود

    • سید رضا موسوی راضی

      شهریور 22, 1401

      🙏🙏🙏💖💖💖
      درود و سپاس بانو.
      زنده باشید. و ممنون بابت دعای شما.خداوند تمام پدران و مادران سفر کرده را در سایه سار مهر خود قرار دهاد.

    • سید رضا موسوی راضی

      شهریور 22, 1401

      💖💖💖🙏🙏🙏
      درود بر شما جناب آزاد عزیز.
      سپاس از توجهتون. بله به شکلی که فرمودید تقطیع میشه و البته در خوانش با ی هم خوانده شود لطمه ایی بر وزن وارد نمیاد.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا