🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میلاد نور

(ثبت: 209213) فروردین 14, 1398 

بَـه چه با شكوه آمـد هفـده ربيع اولا
با شكوه و تـر گرديد ، روز مبعـث مولا
آخـرين پيمبـر بود ، آن پيمبـر مرسـل6
ختم مرسلان مي بود ، با اصول اين معنـا
مبعث محمد(ص) بود آن يكي چنين روزي
بهـر آن نـدا آمد ، از خداي بي همتـا
آن پيمبـر مرسل ، رهبري به امت شـد
امتـش هدايت كرد ، بـر مقام او ادنـا1
اي بـرادرا بشنـو حرف آن پيمبر را
ورنـه روز رستاخيـز در جهنمـي تنهـا
مسلميـن به خود آييد ، ره غلط مپيماييـد
هر كه ره غلط پيمود ، آن نمي شود دانـا
حرف من نصيحت بود ،مثل حرف پيغمبر
بشنـو اين نصيحتهـا زآن پيمبـر والا
ياوران نكـو داريد ، مبعـث پيمبـر را
روز مبعث آن بود، پُـر فتوح و پُـر معنـا
آن پيمبر مرسـل ، راه راستـي بـنمود
راستي رَهش مي بود ،كج رَوَي مكن جانـا
آن طبيب دانـا دل ، بهـر ما طبابـت كرد
درد ما مـداوا كرد ، درد سخت پنهانـا
گر طبيب ما آن نيست، درد ما شود افزون
ديگري نمي باشـد بهـر درد ما دانـا
حرف آن پيمبر بود ،طبـق گفتـه خلاق
تا به مـا بيامـوزد ، آيه هـاي قرآنـا
آيه هاي قرآنـي بهر مـا بيان كرده است
جنت و بهشـت حق ، حـوريان و غلمانـا2
مبعث محمد (ص) بود، بر همه مبارک بود
بر همـه مسلمانهـا ، در تمـام دنیانـا
عید مبعث احمد، نیک و تر زِ هر عید است
عیـد اینچنیـن نَـبْود ، در تمـام ادیانـا3
ای برادرا بشناس ، قدر عید مبعـث را
قـدر آن یقیـن بینـد ، آدم نکـو بینـا
بر تمايل دنيا ، پيـش و تـر مـَرو از خلق
بر تمايل عقبـي ، پيش و رو چـو انسانـا
آدم نصيحت گو ، بهـر خود نـمي گويد
بهـر گمرهـان گويد ، تا به حـدّ امكانـا
اي حسن چه خوش گفتي ،مبعث محمد را
روز مبعث آن بـود ، بـر تمام مـا اعلا
٭٭٭
6- نبي صاحب كتاب
1- نزديكتر از دو كمان 2- زنان و جوانان زيبا روي بهشتي 3- دينها

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    فروردین 17, 1398

    بسیار زیباست🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا