🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ندارد

(ثبت: 268176) اسفند 15, 1402 

 

تلاطم شکست آن بلم را که جاشو ندارد
به دریا فرو رفته لنجی که پارو ندارد

در آن روزگاری که قحطی وطن را گرفته‌ست
تلف می‌شود پهلوانی که نیرو ندارد

چو افتاده جریان دانش به مجرای پستی
چراغ دلِ مردِ فرزانه سوسو ندارد

دو پایش به میدان مینی بجا مانده سرباز
چگونه به پا خیزد اویی که زانو ندارد

کلاغی تکیده هماورد مرغ سحر شد
بدا بر سپهری که دیگر پرستو ندارد

در آغوش وحشت به سر می‌برد این زمانه
صد افسوس بر پهنه‌ای که، هیاهو ندارد

 

 

 

نظرها 12 
  1. عظیمه ایرانپور

    اسفند 15, 1402

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌸

    • معین حجت

      اسفند 15, 1402

      درود بانوی بزرگوار …
      سپاسگزارم🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. حمید گیوه چیان

    اسفند 15, 1402

    درود بر شما دوست عزیز و بزرگوارم جناب حجت نازنین
    بینهایت زیباست
    دستمریزاد
    شاد و سلامت باشید👌👌👌❤️❤️❤️🌺🌺🌺

    • معین حجت

      اسفند 15, 1402

      درود حمید آقای بزرگوار …
      سپاس از لطف همیشگی شما، زنده باشید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  3. صدیقه پناهنده

    اسفند 16, 1402

    درود.رقص قلم تان ماندگار

    • معین حجت

      اسفند 16, 1402

      درود بانو پناهنده گرامی …
      سپاس از لطف شما …🙏💐

  4. درودها معین حجت شاعر گرانقدر
    بسیار زیباست
    🙏🍃🌿💐🌿🍃🙏

    • معین حجت

      اسفند 16, 1402

      درود بر دوست و استاد گرامی جناب یزدانی …
      بسیار سپاسگزارم …🙏🌺🌺🌺

  5. برهان جاوید

    اسفند 16, 1402

    درود استاد حجت گرامی
    اثر بسیار زیبا از اندیشه پاک و قلم توانمندتان خواندم و لذت بردم
    دستمریزاد
    فقط پیشنهاد حقیر در مصرع دوم بیت اول این است که به جای کلمه لنج کلمه قایق گنجانده شود تا قدرت تاثیر گذاری و بار معنایی ان افزایش یابد
    تندرست و پیروز باشید و در پناه حق
    ❤️❤️❤️👏👏👏🌺🌺🌺

    • معین حجت

      اسفند 16, 1402

      درود بر دوست بسیار خوب و مهربانم جناب آقا برهان جاوید …
      سپاس از اینکه اشعار این کمترین را با دقت می خوانید …
      بله درست می فرمایید، منتها اگر بخواهم قایق را بکار گیرم به خاطر رعایت وزن باید کل مصرع را تغییر دهم و البته یکی از دلایلی که لنج را بر قایق ترجیح داده ام این است که در بنادر جنوب ایران عزیز این واژه بیشتر مرسوم است …
      داشتن دوستانی مثل شما برایم نعمت است
      🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  6. مهدی محمدی

    اسفند 16, 1402

    سلام و عرض ادب استاد

    بسیار زیبا است در بحر متقارب و البته پنج رکنی است که غالباً اشعار ایرانی وارد رکن پنجم نمی شوند.

    قلمتان تابان و دلتان بهاری 🌺

    • معین حجت

      اسفند 16, 1402

      سلام و عرض احترام …
      سپاس از لطف شما …
      بلی، قطعا محدودیتی در استفاده از تعداد ارکان در شعر موزون وجود ندارد و شاعر گاهی بد نیست خودش را با سرودنِ در بحرهای خاص و کم کاربرد و یا اوزانی با ارکان زیاد امتحان کند …
      🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا