🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نذر سردار شش ماهه

(ثبت: 230818) شهریور 1, 1399 

نذر شش ماهه ی امام حسین(ع)

در مِنای کربلا کوچک پسر آورده ام
گرچه شش ماهه ولی ، همچون پدر آورده ام

آخرین سردار من بشنید هَل مِن ناصِرم
ای خدا خود شاهدی قرص قمر آورده ام

طفل شش ماهه به هر آیین که باشد ، بی گناه
وارثی از مالک تیغ دو سر آورده ام

با تلظّی های خود می خواند با دشمن رَجَز
نا مسلمانان زِ مَردی یک اثر آورده ام

کوچکم هرچند ، امّا نام من باشد علی
من سپر از حنجرم بهرِ سه پَر آورده ام

عرض تیر حرمله از حنجرم باشد فزون
از عمویم اِرث دارم ، من جگر آورده ام

خنده ای او کرد یعنی ای پدر جانم سلام
بهر قربانی چو اسماعیل ، سر آورده ام

رسم مهمانیِ کوفی با علی تکرار شد
ای رباب از غنچه ات من یک خبر آورده ام

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 1, 1399

    با سلام و درود خدمت شما عزیز بزرگوار
    ایام عزای سید سالار شهیدان را خدمت شما
    و همه دوستان و عزیزان سایت شعر پاک
    تسلیت و تعزیت عرض میکنم
    اجرکم عندا….
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      شهریور 1, 1399

      سلام و عرض ادب

      لطف دارین شما ممنون

      ایام شهادت سردار کربلا را بر همه ی اهالی قلم تسلیت عرض میکنم🖤🖤

  2. حسن مرادیان

    شهریور 1, 1399

    درود جناب نبی
    اجرتان با شش ماهه کربلا🌷

    • حسن نبی

      شهریور 1, 1399

      عرض ارادت جناب مرادیان

      ممنونم🙏🏼🖤🙏🏼

  3. علی معصومی

    شهریور 1, 1399

    درود بر شما ارجمند
    جناب نبی عزیز
    اجورکم الله

    🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
    ◇◇◇
    در پناه خدا

    • حسن نبی

      شهریور 1, 1399

      زنده باشید جناب معصومی عزیز 🥀🥀

      لطف دارین ممنونم 🙏🏼🙏🏼

  4. سپیده طالبی

    شهریور 1, 1399

    بسیار ارزشمند و زیبا
    درودتان باد بزرگوار🌺

    • حسن نبی

      شهریور 2, 1399

      عرض ادب سرکار خانم طالبی🙏🏼

      پاینده باشید ممنونم🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا