🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نشانه ها گم شد

(ثبت: 229418) تیر 26, 1399 

نشانه ها گم شد

صفای آینه و آب و شانه ها گم شد
مسیر جاده مان از نشانه ها گم شد

چه شد که صوت هماهنگ سِهره و تیهو
ز گوشه قفس و دام و دانه ها گم شد

اگرچه مقصد ما شهر نیک نامی بود
برای شوق رسیدن بهانه ها گم شد

به زیر طاق بلندی که نامش آزادیست
غریو خسته دیوار خانه ها گم شد

به یُمن دغدغه آب و نان و نامردی
ترانه در سحر و عاشقانه ها گم شد

فغان ز موج سواران فارغ از دریا
که سمت سوی سپید کرانه ها گم شد

اگر ز دامنه ی عرصه های خاک آلود
هوای رویش و برگ و جوانه ها گم شد

گمان مبر که بهاری دگر نخواهد رُست
چه روز ها که گذشت و زمانه ها گم شد

 

 

 

 

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    تیر 26, 1399

    با سلام و درود خدمت شما آقای معصومی عزیز
    غزل بسیار زیبایی سرودید
    دستمریزاد👏👏👏👏👏
    اگرچه مقصد ما شهر نیک نامی بود
    برای شوق رسیدن بهانه ها گم شد

    به زیر طاق بلندی که نامش آزادیست
    غریو خسته دیوار خانه ها گم شد

    به یُمن دغدغه آب و نان و نامردی
    ترانه در سحر و عاشقانه ها گم شد
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام و درودها

    غزلی لطیف و دلنشین

    دستمریزاد

    🌸🌸🌷🌸🌸

  3. حسن مرادیان

    تیر 26, 1399

    درود بر شما
    بسیار روان و زیبا سروده اید
    شادکام باشید❤️

  4. فریبا نوری

    تیر 26, 1399

    سلام استاد گرانقدر
    در این صفحه غزل های اصیل می خوانیم با زبان سادۀ امروز
    درود های بیکران
    🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا