🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نشانی

(ثبت: 220365) دی 12, 1398 

 

« نشاني »

حرفی ز یار گو که توانی بدانی اش
یا آنکه در لزوم توانی بخوانی اش
یا از تو پُرسنش بدهی ، خود نشانی اش
یا آن به تو دهد ره و رمز نهانی اش
یار تو نیست آنکه نشاید ببینی اش
یا از تو پُرسنش نشناسی و ندانی اش
زلف و رخش3 ندید و آن چشم و ابرویش
تعریف تو غلط بُوَد اندر نشاني اش
ما ذکر و نام یار توان ادعا کنیم
چون ذکر ما بُوَد همه ذکر زبانی اش
تعریف یار خود به هزاران رقم کنیم
چون دیده ام نشان ، ز هزاران نشانی اش
ای خانمان خراب، تو را آرزو کجاست
صد آرزو ز ماس ، به نطق دهانی اش
صد آرزوی ما به هدر رفت در برش
تا شمعی به دست من آمد نشانی اش
استاد صنع4 طرح و نشانی ندیده بود
تا رمز طرح آن نـنمودی نشانی اش
غیر از ولای آن به جهان نیست دانشی
دانشوران به چشم روان بر نشانی اش
آسوده باشی ای حسن ، اگر شناسی اش
گر با اشاره اش بشناسی ، نشاني اش

٭٭٭
3- گيسو و چهره 4- ساخته – كردار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. 🌹🌹🌹🌹🌹

  2. علی معصومی

    دی 12, 1398

    🌿🌺🌸🌺🌺🌸🌺🌺🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا