🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نظربازی

(ثبت: 267033) دی 24, 1402 

 

این هلالی که تماشای رُخش زیبایَست
خَم ابرویِ نگاریست که بس شیدایَست

سَرو در باغ چو دیدم ، دلِ کوکو صفتم،
گفت:این قامت یارم چه قدَر رعنایَست !

ساغر لاله بدیدم که پُر از شور و شَرَست
یادم آمد که لبِ یار چه مِی پیمایَست !

گو به دریا تو مزن لاف به شیدایی خویش
چشم معشوقه ی من برتر از این دریایَست

نه عجب باغ اگر آراسته از سبزه و گل
چهره ی یار مرا بین که چه بزم آرایَست !

هرکجا می نگرم، روی مَهَش جلوه گرست
این نظر لایق آن نیست که نابینایَست

عاشقی را دل من روز ازل یاد گرفت
مکنش سرزنش ای زاهد اگر رسوایَست!

**************************************

برگزیده از کتاب مجموعه شعر «غوغای سکوت»سروده ی

قاسم یوسفی «ذوالفنون»

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. درود بر شما
    زیبا سروده اید
    🙏🙏💐🌿🍃🙏🙏

    • دی 25, 1402

      سپاس و درود برشما هنرمند گرامی 🌿🌷🌿🍃🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا