🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نــیـــــــــــم آدم

(ثبت: 231202) شهریور 11, 1399 

 

پشت نگاهِ بی فروغِ گِردسوزی زرد
قافیه های همردیف آه را می دوخت
روی لحافِ سنتی دیرینه سنگِ او
همسنگ سوزن پنبه های ماه را می دوخت

روی چهار پاره ی پیشانیش گیسو
خطِ ترانه روی دوک شانه می بافد
چرخِ سیاهِ چادرِ پوسیده ی پیله
تاری به دورِ گردنِ پروانه می بافد

هر کنگره از افسرِ دیوارِ بارویش
همداستان با شهربندِ اختیارش بود
در چل ستونِ باورش پابندِ یک بند است
هر زاویه از مسجدش شیخی کنارش بود

یک شب که سر باز از رخِ زردش به درد آمد
از کیشِ تلخِ پادشاهِ بی وفا رنجید
اسب اصیلش را به ارگِ فیلِ فرزین راند
ماتِ رسومِ تازیانه از جفا رنجید

بازیچه ی خوابِ حرم بیدار شد یک شب
صورتگرِ جعلیِ حوّا را در آدم دید
مانیِ شهرآشوبِ باغِ سیب و گندم شد
گویی نگارستانِ ارژنگی همان دم دید!

در کاخ های سنگیِ بیدادِ آمون ها
از پادشاهِ مصرِ تنهایی عطوفت خواست
مهریه اش صدها سده بی مهری تاریخ
از دادگاهِ کشورش قدری عدالت خواست

بانوی ایران داد از نوشیروان می جُست
فریادِ شاهینِ قلم تا شاهِ عادل رفت
بینِ دو بالِ شانه آویزش همایی بود
” نیم آدمِ” خاقانیان تا ماهِ کامل رفت!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    شهریور 11, 1399

    درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🌷👏

  2. حسن نبی

    شهریور 11, 1399

    بسیار زیبا 👌👌

    درود برشما

  3. فریبا نوری

    شهریور 11, 1399

    بازیچه ی خوابِ حرم بیدار شد یک شب
    صورتگرِ جعلیِ حوّا را در آدم دید
    مانیِ شهرآشوبِ باغِ سیب و گندم شد
    گویی نگارستانِ ارژنگی همان دم دید!

    در کاخ های سنگیِ بیدادِ آمون ها
    از پادشاهِ مصرِ تنهایی عطوفت خواست
    مهریه اش صدها سده بی مهری تاریخ
    از دادگاهِ کشورش قدری عدالت خواست

    بانوی ایران داد از نوشیروان می جُست
    فریادِ شاهینِ قلم تا شاهِ عادل رفت
    بینِ دو بالِ شانه آویزش همایی بود
    ” نیم آدمِ” خاقانیان تا ماهِ کامل رفت!

    درودها خانم سعیدی عزیز
    در این سه بند آخر چه کولاکی به پا کردید
    البته تمام شعر واقعا عالی و زیباست

    👏👏👏👏👏
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • ناهید سعیدی

      شهریور 12, 1399

      درود بر شما بانو نوری عزیز
      من برابر شما و سایر اهالی قلم سر تعظیم فرود می آورم.
      سپاس فراوان🌹🌹🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا