🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نهی و امری را تداعی گر حزین

(ثبت: 221618) اسفند 3, 1398 

 

1

مطلقی دانا که حاکم ، ای حکیم
لحظه او را بین به خلقت بس عظیم

کائناتی را به یک دم آفرید
صاحب اسراری خداوندی علیم

2

گر چه برّی هر کجایی یا که بحر
بی خبر عابر ز وادی هایِ دهر

در نوردی دوره ها را جانِ من
همچو خضری می شوی نوشی ز نهر

3

سمت کُهساری بدیدم لاله هایی وه چه زیبا
دشت خونینی نمایان منتظر سردارِ دلها

با شقایق لاله ، گلها ، منتظر آن لحظه بودم
گر مهاجر تک سواری دشت خونینی نه پیدا

4

با شهادت سیدی سالار دین
واقعیّت کشف شد جانب یقین

چون حسینی تک سواری نینوا
نهی و امری را تداعی گر حزین

5

صورتی سیرت نما بینی دلا
ظاهرش با باطنش فرقی چو لا

لحظه یادی از جنون مجنون کنی
غیرِ لیلایی نبیند هر کجا

6

یاد آن جام ارغوانی ها به خیر
جایگاهی بزم را کردیم سیر

با شقایق ،لاله هایی همنشین
نسترن را یاد در آن گوشه دِیر

7

منتظر آن لحظه با آرام جان
ترک ، دنیایی کنی پیکر همان

گر چه داری آرزویی جان من
سیرِ والا روح بینی ، بی گمان

ولی اله بایبوردی

06 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    اسفند 3, 1398

    درود ها بر شما
    🌺🌺🌺

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 3, 1398

      سلام

      استاد معصومی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

  2. حامی شریبی

    اسفند 3, 1398

    اشعاری غنی با مفاهیم قوی
    این خاصیت اندیشه و دل شماست که به زیبایی برتن واژه مینشیند
    درودتان باد جناب استاد بایبوردی گرامی و نازنین
    پاینده باشید
    🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 3, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب شریبی گرانمهر

      سپاس از دیدگاه با ارزشمندتان

      ممنون از همراهی تان

      شادکام باشید

      🌹🌹🌹🌷🌹🌹🌹

  3. سعید فلاحی

    اسفند 3, 1398

    درود و ادب

    لذت بردم از اشعار گهربارتان

    احسنت

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 3, 1398

      سلام

      استاد فرهیخته جناب فلاحی عزیز

      ممنون از حضور سبزتان

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      پایدار باشید

      🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺

  4. سلام استاد و ادیب و مهرآفرین
    جناب بایبوردی عزیز

    شعری زیبا و موزون با واژه های سنگین را سروده اید

    درود برشما ، اشعارتان دلنشین است

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 4, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب رضائی مهر نگار

      سپاس از دیدگاه با ارزشمندتان

      در پناه حق

      شادکام باشید

      تقدیمی : 🌸

      بینِ اغیاری ، غریب افتاده ای
      می رود جایی رها از خانه ای

      گر به تنهایی عبور از این جهان
      دور از خلقی ، کند بس ناله ای

      ولی اله بایبوردی

      04 / 12 / 1398

      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  5. محمدعلی رضاپور

    اسفند 4, 1398

    سلام و درودتان🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 5, 1398

      سلام

      سپاس از همراهی تان

      پایدار باشید

      🌺🌺🌺
      🌷🌷
      💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا