🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نوحه بر امام حسن (ع)

(ثبت: 242699) آبان 17, 1400 

« نوحه بر امام حسن(ع) »
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـا
نام تو پاینده است
هیچ نـگردد فنـا
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
منشـاء آییـن مـا
رهبـر خلق خـدا
نسل پیمبر(ص) تویی
شافـع روز جـزا
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
حافظ امـر خـدا
منبع صلح و صفا
صلح تو روشن نمود
مذهب و آییـن ما
زاده ی خیر النسـاء
قائم آل عبـا
پیرو اصلاح دین
بـی دغل و بـی ریا
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
دین ز محمد تو راست
بر تو خلافت رواست
صبـر تو و حلم تو
لایق شاه و گداست
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
صبر تو بر دین رواست
قابل دین خداست
صبر تو بر دین یقین
بی عدد و منتهاست
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
نام تـو دارد دوا
بـر همه دارد شفـا
نام تـو بر درد من
می بُوَد آن مومیـا
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
راحت جانم تویـی
شامل حالم تویـی
روز وفاتـت همه
ذکر زبانـم تویـی
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
بر تو بسـا ، شد جفا
هم به حسین(ع)کربلا
حزب یزیدی شدند
دشمن حزب شما
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
چشمه ی آب بقاء
نقطه ی توحید مـا
روز وفات تو شد
روز عـزا بهـر مـا
شوهـر اسماء1 تویی
از تو نکرد آن حیا
زهر به کامت بریخت
آن زن نا آشنـا
جعده ی1 ملعونه بود
بر تو نـبودش وفـا
پیـرو قُطّام2 بود
آن زن، دور از خدا
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
ای حسن(ع) مجتبا
وارث شیـر خـدا3
دین ز تو محفوظ ماند
وَز4 ره صلح و صفا
نقطه ی دین بشـر
بهـر بشـر مقتـدا
دین تو جاوید ماند
تا که نـگردد فنـا
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
محـور تقلیـد مـا
مـورد تمجیـد مـا
راضی ، بر صلح بود
منجـی توحید مـا
این حسنِ مصطفي
با حسن(ع) مجتبی
هر دو جفا دیدن از
مـردم شـوم دغـا5
ای به خدا ، آشنـا
یا حسن(ع) مجتبـي
٭٭٭
1- دختر اشعث بن قيس و همسر امام حسن(ع) 2- زني كه ابن ملجم را تشويق به قتل حضرت علي (ع) كرد 3- حضرت علي (ع) 4- و از 5- مكار – فريبكار
دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

نظرها
  1. سلام
    جالب بود بزرگوار موفق باشید و پیروز

  2. اسماعیل علیخانی

    آبان 17, 1400

    سلام علیک
    آفرین
    ماجور باشید ان شاءالله 🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا