🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نون و قلم

(ثبت: 5234) دی 4, 1396 

“نون” که قبل از “قلم” به آیه رسیده

معنی اش این است: شعر نون ندارد!

خالقِ اندیشه ای که نون ندارد

میلِ تعهد به “یسطرون” ندارد

وادیِ “اناالیه” وادی عشق است

مردِ سخن پیشه “راجعون” ندارد

آنکه شرف را به درهمی نفروشد

غیرِ یـدالله ، یـرزقون ندارد

هیچ ادیبی به جز رسالتِ وصفِ

زلف سیه، روی لاله گون، ندارد؟!

بنده ی اربابِ بی مروتِ دنیا

حرفِ مَنش هیچ رهنمون ندارد

کاش ازین بیشتر به دار مکافات

اهل قلم را فلک زبون ندارد…

 

مهدی صادقی مود

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. علیرضا حکیم

    دی 5, 1396

    درود گرامی

    زیبا و استادانه سروده اید

    احسنتم

    • سلام جناب حکیم گرامی

      ممنونم

      سپاس که همراهید

  2. درود ها
     بسیار زیباست 

  3. درود و سلام و بر استاد عزیزم جناب صادقی مود گرامی

    همیشه از اشعارتان لذت می برم

    بازم عالی سرودید

    زنده باشید به مهر

    • سلام ادیب زیبانگار دکتر مهدی پور عزیز

      بزرگوارید و زیبابین

      سپاس که همراهید

  4. به به عالي ست 

    نون" که قبل از "قلم" به آیه رسیده

    معنی اش این است: شعر نون ندارد!

    خالقِ اندیشه ای که نون ندارد

    میلِ تعهد به "یسطرون" ندارد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا