🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نکته

(ثبت: 231653) شهریور 24, 1399 

« نکته »

ای که به یک رأی تو فرمان جهانی گذرد
نفری کو که تواند ، زِ تو فرمان نبرد
آنکه فرمان تو نشناسد و خود سر گذرد
در فنا1 می رود آن، جان به سلامت نبرد
انجمن بی ره تو، گر زِ دو صد ره گذرد
تا نجوید ره تو ، ره به سعادت نبرد
فارغ از سلسله ی زلف تو، غافل گذرد
تا نـبیند سر زلفت ، نـتوان پـی ببرد
هرکه از پرده ی پندار در این ره گذرد
گر تو راهش بدهی ، راه به منزل ببرد
ای حسن نکته ی سنجیده در این راه بگو
هرکه نشناخت وِرا2 راه به نزدش نبرد

٭٭٭
1- نيستي- نابودي 2- او را
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 24, 1399

    🌿🌿🌿💐💐💐🌷🌷🌷🌷🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا